Ut och leta i solen

 
Den har försvunnit...
Vet inte om jag tappat den, eller någon har tagit den.
Men jag ska ut och leta sedan, solen skiner och jag har ledigt.
 
 
Nu kan det bara bli bättre. 
Jag har sett mandarinanden också.
Den fina fågeln som finnas här i stan som jag har letat efter SÅ många gånger.
 
 
 
Den är så vacker med alla fina färger.
Vi var hos Lisbeth och Håkan i lördags och grillade hos dom i trädgården.
Dom bor bredvid gamlebyviken och där var den.  
Gissa om jag tog nån bild....det blev ett gäng.
 
Som sagt första grillningen (inte sista) för i år.
Så gott och trevligt vilket härligt väder.
Känns som att man behöver lite omväxling nu.
(kan vara därför energin är borta)
Jag tror alla mer eller mindre känner av det efter det här upp och ner vända året. 
 
 
 
 
Här är grillmästaren själv.
Det blev så gott, bra betyg till Håkan. 
 
 
Vi cyklade dit men Bengt fick punktering på cykeln nästan med en gång.
Så vi gick med cyklarna. 
Sedan tog vi en promenad när vi kom till dom också, och så gick vi hem.
Så 15000 steg blev det.
En låååång promenad.
 
 
 
 
Jag ska äta frukost nu sedan ska jag ut och leta...
Tror bestämt att kameran får följa med.....
 
 
Ha en bra dag. 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Marianne

Vilka härliga foton. Man blir så sugen på grillat ute nu.
Energin försvann även hos mig lika fort som värmen försvann. Man vet ju att det blir bakslag i vädret men blir lika snopen varje gång.
Men vi har ju det finaste framför oss så det är bara att gilla läget.
Hoppas du haft en fin dag.

Svar: Det är härligt att kunna grilla och umgås ute. Det var så skönt i helgen men som du säger det blir alltid bakslag. Bättre tider kommer. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :