Variationer vill vi ha.

 
 
Jag tycker vi behöver lite fina sommarbilder i dag. 
 
 
Och lite vårbilder.
 
 
Vinterbilder och...
 
 
En härlig höst bild.
 
Visst är det fint med alla årstidsväxlingar.
Jag tycker ju om vinter med snö, kallt och sol.
Men visst är det härligt på hösten också med klar, hög luft och alla färger.
Våren är ju också trevlig när den kommer, grönt varmt och sol.
Sommaren, ja den är väl skön men jag gillar ju inte värme.
Är det för varmt så mår jag inte bra.
Men visst är det härligt på sommaren när vi bor på ön, bad sol och man kan sitta ute och äta.
Barn och barnbarn.
 
Det är ju årstidsväxligarna som är det bästa, jag skulle inte kunna bo där det är samma väder hela tiden.
Härligt med variation. 
 
Och alla tycker ju inte lika som tur är.
Här är det så kallt, har kommit lite snö och det ska visst komma mer.
Det ska visst bli 5 bakslag innan våren kommer hörde jag.
Är väl 4 kvar då, ett har kommit i veckan.
 
 
Jag har köpt en bok om odling.
Började ju förra året att odla både tomater och gurka det är så kul när det kommer upp.
Jag väntar ju på mitt växthus som ska komma till våren. 
 
 
Vi grävde och lade plattor förra sommaren.
Det vi har köpt är i glas från skånska bygg.
Köpte ett bagagnat i kanalplast förra våren (när jag hade börjat odla)
Tänkte det blir perfekt till alla gurk och tomatplantor.
Vi körde ut det och ställde det bakom huset så länge.
Men tre dagar och en storm senare så hade vi växthus över hela ön....
Så nu blir det ett som står stadigt. 
 
 
Nu är tomaterna på väg upp.
Så kul att se när det kommer upp och det går fort.
Jag får väl se om det blir som förra året när jag satte de för tidigt.
Hela vardagsrummet var fullt av plantor, men tomater och gurka fick vi. 
 
Det ska bli så kul när växthuset kommer hem i slutet på april.
Vi tar med alla ut som vill och kan för att hjälpa till.
Jag bjuder på mat och fika så mycket och ofta dom vill ha. 
Det ser jag fram mot.
 
 
 
Och visst är det härligt på sommaren också. 
 
 
Vilken årstid tycker du bäst om ?
 
Ta hand om dig och ha en skön kväll. 
 

Kommentarer :

#1: Marianne

Vilka härliga foton du visar. Jag håller med dig. Skulle inte vilja ha en enda årstid. Varken sommar eller vinter hela tiden.
Men just nu längtar jag faktiskt till lite mer sol o värme. Det snöar riktigt ordentligt just nu här.
Ska bli spännande att se dina gröna fingrar framöver. I dag har mina första små groddar tittat fram från frön från färska tomater jag satte för nån vecka sen.
Må så gott. Kram

Svar: Tack, Ja variationer är ju bra det är ju det som är härligt med alla årstider. I går var det ett riktigt stormigt väder, det snöade och blåste på tvären. I dag är det lugnt +5 och det ser lite ljusare ut. Visst är det kul när det börjar komma upp och det ska bli så spännande med växthuset. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Vilka vackra bilder! Och visst tycker jag också att alla årstider har sin charm. Men vad gäller hösten så tycker jag att november kan vara väldigt trist.
Tiden mellan hägg och syren tycker jag nog bäst om men annars vår och sommar.
Lycka till nu med dina odlingar.
kram

Svar: Tack jag hoppas de blir bra. Jag är ju en vintermänniska men visst alla årstider är fina på sitt sätt. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :