Varför så många ?

 
 
En ledig dag har vi här.
Skärtorsdag och allt, början på en härlig påskhelg.
Jag har många dagar ledigt nu.
Först helgen och sedan har jag semester nästa vecka.
Det blir 11 dagar och det känns bra.
I dag har jag städat, eller vi har hjäpts åt nu när vi var hemma båda.
Och så har jag ju hjälp av min robbotdammsugare som gör ett gott jobb.
Det går ju på ett par timmar att städa vår tvåa, bra att ha litet då.
Och det räcker så bra till oss två på vintern.
På måndag kommer barn och barnbarn och äter hos oss.
Finns det hjärterum så finns det sjärterum.
Och hjärterum finns det alltid hos oss. 
Det blir lasagne som är en klar favorit hos alla.
Ett försenat födelsedagskalas så lite tårta ska vi också ha.
Jag har planterat om tomaterna i dag.
Och jag kan inte förstå varför jag sätter så mycket...
Jag vill ju ha lite olika sorter.
Det är många frö i påsarna jag köper.
Och jag tycker det är så kul.
Ja just så är det, kul att se när det kommer upp.
Förra året blev det så bra skörd, härligt att gå ner till västhuset och skörda.
31 små tomatplantor bor hos mig.
Det är ju ett gäng.
Det är bifftomater, tiny tim, kakaotomater, tumberling tom, kiwano, gurka och lite annat.
Jag får väl sälja lite tomatplantor kanske eller bygga ut växthuset...
Vi hoppas på lite fint väder i påsk så vi kan åka ut till ön.
 Det börjar ju bli dax nu att se över det efter vintern.
Vi ska äta silltårta i kväll som vi köpte förut när vi handlade.
Vi har ätit det förut och det är så gott.
Om man tycker om sill då så klart och det gör ju vi.
En bit silltårta och ett glas rött, ja du hör ju...
 
 
 
 
 
 
 
 
Härligt med knoppar på träden.
Det gillas av mig.
 
GLAD PÅSK
 
Och kram från mig. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :