En eftermiddag med bygge.

 
 
Här har det byggts hus ska jag tala om.
I går byggde vi ihop ett pepparkakshus minsann.
Leia, Anton och Stella kom efter skolan. 
Vi började med lite mellis och det blev mormor/farmors hembakade bullar, mazariner och kolakakor.
 
 
Det är så kul att höra kusinerna prata om skolan och olika ämnen.
Fanny kunde tyvärr inte komma hon skulle träffa en kompis.
 
Men sedan blev det bygge och dekoration av huset.
 
 
 
 
 
 
Ett hus med rosor på taket...lite orginellt men det går ju bra.
 
 
Jag har en låda med teckningar och en hel massa saker som jag fått av barnbarnen under åren och den tycker dom om att kika i.
 
 
Det är en väldigt viktig låda för mig.
Så klart kan jag ju inte sparat allt då skulle det gå åt mycket plats.
Men små brev och teckningar, armband och annat fint.
Jag hade gjort köttgryta med kokt potatis och ärter till middag och det var uppskattat av alla.
 
 
En härlig eftermiddag hade vi.
Jag önskar dig en trevlig kväll och en fin helg.
 
 

Kommentera inlägget här :