Köttbullar, bakning och två nya "barnbarn"

 
 
Jag älskar amaryllis och köper alltid flera stycken.
Den här är stor och mörkröd.
 
Lite snö är det så julstämmningen har nog infunnit sig.
Jag pysslar och styr men måste säga att jag tar inte fram så mycket julsaker som förr.
Det var lite annat när våra barn var små, och vi är inte hos oss just över julen.
Åker till barnen och umgås där.
Det är härligt med jul och jag har en date med tomten framöver....
Vi ger klappar bara till barnbarnen, det är så kul att ge till dom.
 
I går blev det ett gäng köttbullar här till julafton.
Det är alltid på min lott och det gör jag så gärna.
Vi tar med lite var och det går ju bra.
 Bakade saffransbullar också, tänkte inte göra det men man kan väl ändra sig...
 
 
Jag gör aldrig lussekatter tycker inte de är så goda.
Vanliga bullar med saffran, smör och socker och de blev bra.
Varför heter det lussekatter...det är ju inte lika katter alls...
 
Ser ju inte alls ut som en katt...
Det kan man fundera på.
 
På tal om katter så har vi ju två nya "barnbarn" ja det är faktiskt som våra barnbarn också.
 
Söta Doris som vi var och hälsade på i söndags.
Vi köpte lite fikabröd när vi handlade, ringde till Mathias och "bjöd oss själva på fika...
Det var uppskattad av alla och kul att ses.
Dom bor ju så nära men de jobbar ju och barnen går i skolan.
Anton och Stella var hos oss en dag förra veckan det är så mysigt att kunna hämta dom från skolan.
Det är så kul och de gillar min mat.
 
 
 
Hon är så söt och vilken fart det är, fullt ös.
 
Och en annan dag var vi hos söta Zelda.
 
 
Det är också ett energiknippe så det är fullt ös ibland.
Katter är så mysiga de far omkring och rätt som det är lägger de sig och sover nånstans.
Vi hälsar på där allt som oftast, Bengt brukar skjutsa på tjejerna om det är något.
Han har sagt det till dom om de får vänta länge på bussen eller så kan han komma.
Det är ju så som pensionär man har ju tid, och den lägger vi hos de bästa.
 
Så härligt att ha dom så nära, och även de nya.
Jag gillar katter och de lär ju känna oss med och bra om vi ska ha dom hos oss nån gång.
 
Doris har varit här och hälsat på en gång och hon tyckte nog det var godkänt.
 
Jag jobbade i måndags den här veckan och hade bokat in aldeles för många kunder...
Och jag vet, det är mitt eget fel.
Det är ju liksom ingen som kommer hem och skriver i min almanacka.
( ingen jag sett i alla fall)
Men jag vet att det har alltid varit så alla 11 år som jag har haft företaget.
Nov/Dec och  Maj/Juni då brukar det vara mycket.
Och visst är det kul att mina kunder vill komma till mig.
 
Jag hade en ny kund som fick sin behandling och när hon var klar sa hon.
"hur ska vi lägga upp det tycker du, ska vi ta längre tid eller hur ofta kan jag komma".
Det är ju bra betyg som massör.
Och det bästa är ju att jag bestämmer själv hur mycket och ofta jag ska jobba.
 
Jobbar en dag nästa vecka sedan blir det jul och nyår med det bästa.
 
Nu börjar det bli ljust ute så nu tar vi tag i denna dagen.
Jag ska åka ut med en vän i dag och handla lite.
Men först så ska vi äta frukost här i stugan.
Det brukar bli havregrynsgröt, en knäcke med kaviar och kokt ägg, det är min favoritfrukost.
 
Ta hand om dig där ute.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Tusen tack för den fina pennan. Jag blev så glad, behövde en ny penna nu att ha i väskan. Så kul med ett handskrivet brev.
Värmepåsen som jag köpte för något år sedan är min bästa vän. Den används flera gånger om dagen nu i dessa tider.
Dina bullar så fantastiskt god ut. Om sötaste katterna vill man ju bara pussa på. Massage hade jag verkligen behövt nu, synd vi bor på avstånd annars hade du fått besök även av mig.

Kramar

Svar: Kul att du tyckte om den, visst är det kul med ett vanligt brev nu i allt digitala. Värmepåsen används flitigt här med ska jag säga nu är det helt myggfritt ute i alla fall, ha ha. Ja så synd att det är så långt annars kunde du ju kommit till mig. Hörs vi inte innan så önskar jag dig en riktigt God Jul. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :