Vad gör man en regnig söndag ??

 
 
Det var faktiskt en liten stund det var uppehåll på morgonen i dag annars har det regnat hela långa dagen här i Västervik.
Jag gick med stavar när det började ljusna men sedan kom regnet.
Vi har varit inne hela dagen (förutom promenaden i morse då)
 
Jag har bakat och började med mazariner, de blev jättebra och godkända av gubben min.
 
 
Vi har ju ny kyl och frys så nu har jag plats.
Det är så bra att ha lite när barn och barnbarn kommer och vi tar allt lite fika iband också nu när vi är hemma båda två.
 
Bullar går alltid åt så det blev ett gäng.
 
 
Och så när ugnen ändå var på och jag hade ångan uppe gjorde jag sirapskakor.
Om jag säger så att jag kan nog inte vara med i någon baktävling...
De blev inte fina men jättegoda, och det är ju huvudsaken.
 
 
Jag har aldrig gjort de tidigare men så lätta att göra.
Så det blir fler gånger och nån tävling var ju inte min tanke heller. 
 
Det är nog de sista två åren jag har börjat att baka igen och tycker det är kul.
 
 
Jag har ju en bra hjälpreda i köket, den kostade ju lite med så värt det.
 
 
De här frallorna gjorde jag en annan dag det är ju så gott med hembakat, bra mycket både nyttigare och billigare än det köpta.
 
Så dagen här har tillbringats i köket och där gillar jag ju att stöka omkring. 
Det blev kolsvart ute kl 16 i dag och har väl inte varit ljust på hela dan nästan. 
 
 
Men härligt med finväder också.
Vi var ute och gick en dag vid lysingsbadet det är så fint där ute.
 
 
Ha en trevlig afton och en bra början på nya veckan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :