En fin söndag

 
 
Det blir en härlig söndag med sol, blå himmel och en ledig dag.
Och det är inte vilken söndag som helst inte.
Nu kör vi i gång barnbarnen och jag med deras egna dagar.
Först ut är Fanny som jag snart ska åka och hämta.
Vi får se vad hon vill att vi ska göra om vi ska äta ute eller laga något hemma.
Kanske baka eller bara chilla, hon sover hos oss i natt också. 
En egen dag är det och då är det hon som är chefen, och vi ser fram mot det båda två.
Vi har en messingergrupp barnbarnen och jag där skriver vi och bestämmer datum.
Ibland kommer det ett hjärta och "älskar dig" de är för goa. 
Jag tror att kameran får följa med ut i dag kan bli många fina bilder.
I går var vi ute i lerboholm, förra gången grävde vi upp ett hål i går grävde vi igen det.
Vi har bytt ut en kran som var lite "trött"
Det blev fika ute i solen i det sköna vädret.
 
 
 
 
 
 
Det blev en viss skillnad.
 
Jag har satt frö det blir tomat, gurka och smultron (hoppas jag)
Förra året blev det så bra så hoppas att det blir så igen.
Man vet aldrig men det är kul.
Nu är det bara att vänta och se...
 
 
I går kväll gjorde vi bakad potatis med vitlökssmör, räkröra och varmt vitlöksbröd.
Det blev jättegott.
 
 
Nu önskar jag dig en trevlig söndag och en bra början på nya veckan. 
 
 

Kommentera inlägget här :