Fest med god mat.

 
 
Och så var det fredag igen.
Sista dagen på veckan är alltid så skön.
Jag brukar vara ledig på fredagar men i dag har jag haft kund på jobbet på förmiddagen.
Efter det åkte vi och handlade till veckan.
Köpte var sin semla som vi har festat på till eftermiddagsfikat.
Veckan började med en tur på golfbanan men det var fruset i backen.
Svårt att få ner peggen vi hade behövt en hammare.....
Bollen studsade så det blev som en slalombana.
På ett ställe där inte solen kommer åt var det snö och is.
Vet inte om jag kan säga att det var så kul men vi fick en promenad i alla fall.
Det var soligt och härligt att komma ut och röra på oss. 
En kväll i veckan efter jobbet åkte vi ut till Lerboholm.
Tog med en grävmaskin (hos oss det görs inget för hand som du vet) 
Vi hade en kran som går till vattnet ut till ön som behövde bytas.
Ut med det gamla, in med det nya. .
I går hade vi personalfest på jobbet.
Några tjejer som jobbar där är från Thailand de gjorde jättegod taimat.
Vi åt, tog en öl och höll i gång för fullt.
Jättekul att träffas när man inte jobbar, blir ju på ett annat sätt.
Det var en jättetrevlig kväll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag önskar dig en trevlig fredagskväll och en skön stundande helg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Hanna Karlsson

Även att ni hade behövt en hammare för peggen så låter det ändå härligt. Få sol på nosen och frisk luft. Underbart ju! Maten ser fantastiskt god ut.

Svar: Det är härligt att bara va ute i solen och friska luften. Jag har läst på din blogg du är klok du, vilka bra inlägg. Jag tänker som du om allt skit som händer nu. Vart är världen på väg. Ha en skön lördag.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :