Fredag och ett glas vin

 
 
Jag köpte en bukett tulpaner när jag var och handlade förut.
De är så fint och härligt med det där "fraset" när man tar i dom.
Fredag nu då och helgen känns bra i kroppen.
Jag har tvättat och städat i dag så nu sitter vi bara och chillar som barnen säger.
Gubben min har varit på jobbet och kört en leverans han gör det i bland.
Det går ju att jobba lite även som pensionär.
 
Veckan har varit väldigt bra och händelserik.
Hämtade Anton och Stella i onsdags efter skolan.
Vi var och fikade sedan blev det farmors köttgryta (som var beställt)
De sov över natt här hos oss.
En mysig kväll mycket kramar och en o annan glass så klart.
 
Morfar var med Fanny och Leia på tennis i torsdags sedan kom dom hit.
Det var beställt köttbullar och stuvade makaroner.
Fanny och morfar ville ha potatismos i stället så det fick dom så klart.
De sov över natt här det blev en härlig kväll.
 
Nu har vi fyllt förådet av kramar och mysiga barnbarnstunder för ett tag.
Det räcker inte så länge så det blir nog snart att fylla på igen.
 
Vi får väl se vad som händer i helgen snart kan vi nog åka ut till ön.
Tror att isen har gått bort så vi sätter snart i lillbåten.
På söndag är det vasaloppet.
Jag hade tyvärr inte tid den här gången heller...
 
 
Farmors köttgryta är en klar favorit här som du ser. 
 
 
Det är farfar som alltid ser till att det finns glass när dom kommer.
Vi gjorde glass i glassmaskinen också.
Det ena utesluter väl inte det andra...
Vem har sagt att man bara kan äta en...
 
 
 
 
Vi brukar sitta och måla när dom kommer.
Jag ville ha lite nya teckningar att sätta upp på kylskåpet.
Brukar byta ut dom och jag har en låda där jag har mycket som dom gjort under åren.
Behöver jag säga att den är jag väldigt rädd om. 
 
 
 
 
Den här boken har jag alltid sjungit i för dom sen dom var små och det gör vi än.
Det är så mysigt att ligga och läsa för dom.
Stella älskar mamma mu.
Vi har våra mysiga stunder, det är guld värt för både dom och mig. 
 
 
Jag önskar dig en trevlig fredagskväll och en skön helg.
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Underbart att läsa om allt gos och annat trevligt ni hittar på. De där barnbarnen de är allt för ljuvliga.
Det kurrade till lite extra i magen nu när jag såg din goda mat. Såg att det blev över så jag tog mig en tugga.
Visst är det vackert med tulpaner.

Kram

Svar: Ja varsågod, hoppas det smakade. Visst är dom härliga barnbarnen alla åldrar är så mysiga. I dag blir det vasaloppet i alla fall från tvsoffan, visst är de duktiga. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :