Om att träffa trädfolket

 
 
Lite vårlikt är det allt ute nu, vilka härliga dagar.
I går hade jag privata massagekunder och hade långlunch så då blev det en promenad i solen.
Så skönt nu när det är ljusare både morgon och kväll.
Jag gillar ju mörkret och vintern också.
Men det är bra härligt nu.
Vi längtar ut till ön och så fort isen försvinner åker vi ut.
Det är så mysigt första gången vi åker dit (det är alltid mysigt)
Men första gången är det nåt visst, vi går runt och kikar på allt.
 
I söndags var jag i Gunnebo och tittade på trädfolket.
Nu vet ju du inte vilka filurer det är så klart.
Det visste inte jag heller innan jag gick dit.
Det är en konstnär som bor i Gunnebo hon gör figurer som hon satt upp i skogen.
Bettan går där med sina dagisbarn och dom har döpt de till trädfolket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jättefina är dom och vilken härlig promenad.
 
 
Med härliga familjen.
 
 
Gubben min hämtade mig efter jobbet i dag.
Vi ska ha nattgäster nu ett par nätter.
Anton och Stella kommer i morgon.
Fanny och Leia kommer på torsdag.
Vi var och handlade förut till frukost.
Jag har gjort köttbullar och köttgryta för det är beställt.
Det är så mysigt när dom är här. 
Jag har en bok som jag alltid har läst och sjungit i när dom ska sova.
Så det blir nog att ta en tur i den nu också.
Dom är så stora nu barnbarnen men blir aldrig för stora för det.
 
 
En gammal och sliten bok så det är lite nostalgi också.
 
Ja det ska bli mysiga dagar med dom.
God mat, fika, många kramar, en och annan glass.
Det är våra kommande dagar.
 
Nu blir det lite soffhäng innan läggdax.
 
Ha en trevlig afton.
Kram på dig ta hand om varann.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :