Ja må han leva...

 
 
I dag fyller gubben min sina år och vi ska åka på en liten resa som han fått av mig.
Vi ska till Åland på en kryssning över en natt bara.
Så jag har sjungit och grattat nu på morgonen.
Det blir kul att åka bort och över en natt är aldeles lagom.
 
I söndags var vi också och firade och då var det en 16-åring.
Fanny fyllde år så vi var där och grattade henne.
Vi fick gofika med fralla och en jättegod paj.
 
 
Våra älskade saknade föräldrar var vi hos på kyrkogården, tände ljus och satte på blommor.
Skickade en extra tanke till våra pappor på fars dag.
 
 
 
 
Det har varit lite disigt och grått några dagar men det är ju mer normalt i november.
Jag gillar ju mörkret och när (om) vintern kommer.
Hoppas det blir lite kallt och snö och det får tiden utvisa.
 
I går gjorde jag en jättegod fisksoppa.
Brynde morötter, potatis, purjolök i smör, hällde på vatten.
Lade sen i lite frusna ärter en fiskbuljongtärning och lite grädde.
Det fick koka ihop och mixade det.
Satte tillbaka på plattan och lade i fisken i bitar och saffran lät det puttra 10 min.
Jättegott.
 
 
En golfrunda och några nöjda kunder har det också blivit.
 
 
Nu blir det frukost här i stugan med tända ljus och sedan ska vi förbereda oss för en tur på havet.
 
Tjingeling från mig. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :