Mormorsrutor och nytt i köket.

 
 
Första snön kom i går.
 
 
Jag gick ut och gjorde en snölykta som jag alltid gör när första snön kommer.
Och det har snöat nästan hela dagen så det är så vitt och fint ute nu.
Jag gick en promenad förut för jag gillar ju det här vädret.
 
 
Vi har haft det så stökigt den här helgen.
Fick hem vår nya frys och kyl i fredags och blev av med den gamla i dag..
 
 
Så köket har inte varit sig likt i helgen ska jag tala om.
Jag mår inte bra när det är för stökigt runt omkring mig, är inte pedant på nåt sätt men vill ha ordning och reda.
Det blir ju rörigt när man gör sånt.
Men det blev väldigt bra när vi fick hjälp att ställa allt tillrätta igen.
Tack bästa Mathias för hjälpen nu är jag nöjd och glad igen.
 
 
Det blev som ett nytt kök och så bra med en större frys.
Men jag fixade till lite kåldolmar i går i röran i alla fall.
 
 
Det är ju inte svårt att göra, tar lite tid kanske men jag hade ju tiden.
Jag brukar koka kålen och ta bort bladen vart efter men har hört att man kan frysa kålen i stället först.
Jag har ett kålhuvud i frysen (har ju stor frys nu)
Ska prova det nästa gång.
 
 
Så i dag blev det en jättegod middag.
 
Jag har ett nytt projekt på gång också.
Det är lite vinterjobb som jag gör till mina barnbarn.
En ny hobby och jag tycker ju det är kul är att virka.
Och då passar det ju bra att göra var sin filt/överkast.
 
 
Jag gör mormorsrutor som jag sedan virkar ihop.
Det går nog åt 80 kanske mer till varje så det blir nog inte klart i morgon om jag säger så....
De har valt färgerna själva riktigt fina tycker jag.
Jag gör några rutor när jag sitter vid tvn på kvällen.
Ibland efter frukost när vi ser på morgontv kan det bli nån också.
 
 
 
 
Nu börjar nya veckan med en massa nya möjligheter.
Och jag önskar dig en härlig sådan och en skön afton.
 
KRAM. 
.
 
 

Kommentera inlägget här :