Om att fira bästa dottern

 
 
Världens bästa dotter, mamma, hustru kompis och syster fyller sina år i dag.
Hon fixar och donar, sköter hus och hem perfekt.
Lagar god mat, bakar och håller ordning på sin fina familj.
Omtyckt på sitt jobb, barnen älskar henne.
 
Det är Bettan som fyller 44 år.
 
 
Det är altså 44 år sedan hon var bara två timmar gammal och den sötaste av alla så klart.
Men vem har tagit de åren...
Fort går det och vi måste leva här och nu.
Jag tar vara på dagarna och gör något bra av varje dag.
Skriv upp på kvällen 3 saker som du är tacksam för, du ska se att det blir mycket på den listan.
 
 
Nu har även "sladdissen" kommit.
 
 
Zelda som är så söt och go.
 
I dag snöar det och jag gillar ju det.
Nu vet jag att många som undrar vad jag är för en knäppgök...
Men nu är det ju så att det här heter vinter och då brukar det vara kallt med snö och minusgrader.
Bara att gilla läget det är ingen av oss som kan göra något åt det i alla fall.
 
Vi har fått hem en ny kyl och frys så i köket är det lite kaos just nu.
Vi ska bli av med det gamla sedan i dag.
 
Kålen står på spiseln och kokar så i dag ska jag göra kåldolmar.
 
Nu önskar jag söta Bettan en riktigt skön födelsedag.
 
Grattis till dig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :