En härligt underbar jul.


 

Vilka härliga juldagar vi haft med barn och barnbarn.
Julafton var vi hos sonen med familj och hade det så mysigt med god mat, tomte och julklappar.
 
 
Anton och Stella var väldigt förväntansfulla, finklädda och väntade på tomten.
 
 
God mat åt vi och hade med lite var.
 
 
Tomten kom från stora skogen...med klappar till oss alla.
 
 
Stella var nog lite försiktigt men när hon fick hålla storebror i handen så gick det bra att stå bredvid tomten.
 
 
I dag, juldagen var vi i Gunnebo hos dottern med sin familj.
Där blev det mat och klappar igen, tomten kom ju inte tyvärr han hade nog inte tid eller om han var så trött efter gårdagen så vi fick dela ut julklapparna själva.
 

God mat  kyckling i sås,  potatisgratäng och sallad. Alla tyckte om det.
 
 
Julklapparna delades ut.
 
 
Fanny är koncentrerad på att sy kors stygn.
 
 
Saffrans panacotta till efterätt och det var SÅ gott, hon är en hejare i köket dottern min.
 
 
 Stella hade önskat sig en gris...och hon fick en gris av kusinerna, en jättesöt sammetsgris som gick på batteri.
Den gick hon med hela kvällen och bar på.
 
 
 
 

Nu är det snart natti natti här från oss.
Hur har din julhelg varit ?
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Åh va mysigt Gittan :) fin gran vi har oxå en vit :) hoppas du fick fina klappar hi hi ha en fin annan dag kramen

Svar: Ja visst är det fint. Vi har ingen gran för vi har ju inte så mycket plats nu. Klappar fick jag men det roligaste är ju att ge till barnen. Hoppas du är bättre, jag tänker på dig. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Så fina barnbarnen är. Förväntningarna lyser verkligen från deras ögon!
Fint att kunna träffa alla de sina under juldagarna för julen är ju speciell för alla och på olika sätt och det särskilt för de små.
God fortsättning!
Kram från mig!

Svar: Visst är det en härlig högtid och då särskilt för barnen. Så mysigt för dom att vara lediga nu och kunna leka med sina julklappar. God fortsättning till dig med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: FREEDOMtravel

Saffranspannacotta lät gott! Julafton blev "inställd" pga migrän för min del, men vi firade igår istället! :)

Svar: Det var jättegott och som jag skrev så är min dotter en hejare i köket. Men så tråkigt med migrän, det är inte kul hoppas det är bättre nu. God fortsättning.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ghugge

Oh, så söta barnbarn! Väldigt juligt, varmt och familjärt är det här inne hos dig! Kram

Svar: Ja vi älskar dom ju naturligtvis. Och vi har haft en mysig jul. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Znogge

Vilken härlig och trevlig julhelg ni har haft med barn och barn. Kan tänka mig att förväntan var stor hos småttingarna.

Kram och god fortsättning

Svar: Vi har haft så mysigt. God fortsättning och kram till dig med.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Eva`s blogg

Kikar in så här på söndag morgon & hoppas du har det bra å får en skön dag på alla vis kramen

Svar: Ja här är det bra, det snöar här och vad jag har väntat på det ska jag tala om. Mysigt. Hoppas det är bra med dig och att du också får en skön dag. Kram på dig
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Åsa A

Mysigt med jul och vad fint ni hade det. Kram Åsa

Svar: Ja vi har haft det jättemysigt, härligt med barnbarnen jag läste din blogg att du också har fått den efterrätten. Visst är det underbart. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :