Kalas

 
I går fyllde mamma 97 år så vi hade lite kalas för henne.
 
 
Vi dukade och jag hade köpt smörgåstårta samt gjort tårtor. 
22 stycken blev vi som kom och grattade henne.
Hon var väldigt trött i går det är ju lite olika med dagsformen också.
Jag har märkt att hon blir tröttare nu och det är väl inte så konstigt i den åldern...
Är man 97 så får man va trött och lite frånvarande.
Men jag hoppas och tror att hon i alla fall tyckte det var kul att träffa dom som var där. 
 
 
Hon fick blommor och godis. Tjejerna tyckte att hon skulle få en mjuk och gosig nalle så det fick hon av dom.
Den var jättemysig och den tyckte hon om.
 
 
 
 
 
I dag är vi på ön och fixar, donar och styr.
Jag har städat efter helgen så det kom fram en bänk i köket....ja till och med ett kök kom fram när jag fick hålla på ett tag...
Ha ha, det blir ju lite mycket saker överallt när man varit många. 
Vi var 11 i midsommarhelgen och sedan stannade barnbarnen och sonen som har semester.
Dom har börjat bryggbygge och vi har haft en här som hjälpt oss lägga plåttak.  
Så det har ju som du förstår varit full fart i köket med alla måltider, fika, glass och annat.
Men en härlig vecka har det varit för barnen som verkligen haft sommarlov.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så nu är vi ensamma här ute, förresten jag är själv för gubben min är i stan med en kärra full med skräp efter allt byggandet.
 
Lite tomt blir det allt när alla åkt hem men det kan va skönt med lite återhämtning också. 
Jag tror jag har fått besök av nån elak bacill som har parkerat i min hals. Känns som jag har ätit en taggtråd...men det går väl över det med.
 
 
Det här köket hittade jag i dag, ha ha.
Ha en skön dag och ta hand om dig.😏

Kommentarer :

#1: Ditte

Så fint ni alla firade din mamma på hennes stora dag. Och visst får man vara trött men jag är säker på att hon uppskattade att ni alla var där.
Mysigt med alla på ön, men också skönt med att vara ensam och att det är tyst ett tag. I alla fall brukar jag tycka så.
Förstår att barnbarnen hade en härlig sommarlovsvecka ute på ön.
Hoppas din bacill försvinner snart.
Kram och trevlig helg,

Svar: Min bacill är nog på väg bort tror jag, har nog skrämt iväg den hoppas jag...Visst är det kul med alla men skönt att vara ensam också ibland. Mamma har ju alltid tyckt om kalas så det var ju kul att ordna det för henne. Hon var mycket piggare i dag när jag hälsade på henne, det beror helt på dagsformen och sömnen gör så mycket. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Oj, din mamma fyllde verkligen en imponerande ålder.
Vad roligt att ni kunde samlas och fira henne.

Din ö tycker jag låter helt underbar.

Kram och ha en härlig Söndag!

Svar: Ja det var roligt att vi kunde göra det. Tänkte först inte att vi skulle ha så mycket i år men hon har ju alltid tyckt om kalas så det är klart vi skulle ha det. Men hon var väldigt trött då hade sovit dåligt och kunde inte hänga med så mycket tyvärr. Jag var till hos henne i dag när jag åkte till stan och i dag var det en bättre dag, vi kunde gå ut en liten sväng och sitta i solen. Hon hade sovit bra, man ser vad sömn gör nytta. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

Mysigt lilla mammi grattis till henne o så mysigt ni hade det Gittan stor kram till er

Svar: Ja vi hade det härligt med alla. Kram till er med.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :