Sol och vår

 
Jag har varit ute på en långpromenad i dag tidigt på morgonen.
Många långa promenader blir det.
Måste komma ut och gå varje dag, helst flera gånger.
Kameran är ju med då naturligtvis. 
Man mår inte bra av att bara vara inne, en del dagar jobbar jag ju länge då kan jag ju inte vara ute så mycket. Och så trött jag blir då.
 
 
 
 
 
 
Det ser ut att bli en del blåbär i år, hoppas bara väderleken är med oss på det. 
 
 
Helt underbart med allt som börjar blomma och fåglarna som kvittrar.
 
 
Jag har varit och jobbat lite i dag mitt på dagen, var med vid maten på jobbet.
Vi har så trevligt när vi äter med de boende och vi brukar vara en 4-5 st.
Eftersom vi äter pedagogiskt så sitter vi i ett rum där det är lugnt och skönt.
I dag fick vi flygande Jakob.
 
Jag har gjort en köttfärspaj till kvällen åt oss.
Nytt recept som jag inte gjort förut så det ska bli spännande och se om den är god. 
 
 
Ser god ut.
 
 
Passade på att baka lite muffins också när ugnen ändå var på.
Tänker om vi kanske kan träffa barn och barnbarn ute på nån fika kanske i helgen om det blir fint väder. 
Det är mysigt att ha med fika ut på nån fin plats där solen skiner. 
Det finns "bautastora" dammsugare här på ett kondis i stan.
Jag har lovat Anton att jag ska köpa det till dom.
Dammsugare är nämligen hans favoritkaka. 
Jag tror alla barnbarnen gillar såna. 
 
Vi får se vad som händer i helgen. 
Nu först ska vi ta fredagskväll men fredagsmys.
 
Ttrevlig helg till alla mina bloggläsare. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :