En resa till Norge.

 
 
Först vill jag tacka alla norska vänner i Avsides mc för en jättetrevlig helg hos er i Norge.
Vi blev bjudna dit för att vara med på 20-års jubileum.
 
 
Vi började resan i fredags kl 7 på morgonen.
Maud hämtade mig och vi var fyra galanta damer som åkte bil.
Vi stannade och fikade vid göta kanal.
 
 
Mat på rasta i värmland.
 
 
Charlottenberg 
 
 
Framme vid mc träffen. 
Vi blev väl mottagna av norrmännen.
Fick var sin öl och det blev kramkalas.
 
 
De hade satt upp tält till oss så det var bara att flytta in. 
 
 
Det var fest på kvällen med en trubadur som spelade och sjöng.
Vi kunde köpa öl, vin och hamburgare.
 
 
 
 
På lördagen åkte de en liten cortege till skotterud som inte låg så långt därifrån.
 
 
På lördagskvällen blev det fest igen.
 
 
Vi blev bjudna på god mat med vin och öl.
Köttgryta, potatis, potatissallad, rökt sik och en massa annat gott.
Så trevligt ordnat av dom.
 
 
 
 
Frukost.
 
 
 
 
Här packas det ihop efter två nätter i tält.
Våra sovkompisar Micke och Anette.
 
 
Men det där med att ligga i tält är inte något för mig.
Inte mycket sömn och ligga på luftmadrass gör ju inte saken bättre...
Och en sovsäck som sitter fast överallt när man ska vända sig.
Jag vill inte ha täcke som sitter fast och det var bara fast allt...
Det gick inte att vända sig utan att gå upp nästan...
Du kan ju tänka dig att komma upp på en luftmadrass...
Som för övrigt var lite luft i så jag kände backen...
Ha ha sån är jag, lite för bekväm kanske.
Men jag ska tala om att jag sov bra i min egen säng i natt.
 
Norrmännen är så trevliga och gästvänliga alla så det överväger tältandet lite.
Vi har haft en rolig helg.
 
Grabbarna våra (läs gubbarna) stannade kvar för att de skulle åka några dagar i norge.
Några av norskarna och de skulle hyra hytter tror jag det heter längst med turen.
Men vi åkte hem i går (söndagen)
9 timmar tog det hem innan jag var ute på ön.
Skönt att komma hem och att allt har gått bra.
Vi hoppas och tror att de som åker tar det försiktigt och får en härlig vecka.
 
Vi delade på en flaska bubbel här ute på ön i kväll.
Bettan och Mattias ska flytta hem i morgon.
Så kanske lite som avslutning på semestern och tack för denna sommar.
 
Den var jättegod kan rekommenderas.
 
 
Ett jättestort tack och många kramar till alla inblandade som varit med i helgen.
Natti natti från lusthusholmen. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :