En varm dag.

 
 
Dimman kommer fort nu över sjön men det är väldigt vackert.
Det har varit så varmt och skönt i dag.
Vi har varit i Loftahammar och spelat golf.
Och det var jättevarmt nästan i varmaste laget för mig.
Men nu är det gjort 7 kilometer och 9000 steg.
Nu är det skönt att landa i soffan med en kopp kaffe efter en skön dusch.
 
 
 
 
 
 
Den golfbanan är så fin och lång...
Och så bra att spela på.
Om jag spelar bra...ha ha det får tiden utvisa blir nog inget golfproffs om jag säger så.
Men det är ju inte det viktigaste för det är ju bara härligt att vara ute och göra nåt tillsammans.
Och visst blir det en del bra slag och då känns det ända ner i tårna. 
 
I lördags hade vi främmande här på ön. 
Härliga och goa vänner.
 
 
Vi hade en trevlig kväll och kunde sitta ute hela kvällen, vädret var ju kalsbra.
( bra till kalas då)
 
Vi hade med lite var så det var paj, krustader med två fyllningar, köttbullar, janssons frestelse, hembakat bröd, ostar.
 
 
 
 
 
 
Mätta blev vi och hattarna glömde vi.
Men kräftorna slank ner ändå.
 
I morgon tror jag att jag ska plocka lite i växthuset.
Gurkplantorna har nog gett upp nu men hösten knackar ju på även där ute.
 
Jag har fått ett rött märke på baksidan av låret.
Det har varit en vecka men nu har det blivit mörkare.
Gör inte ont men ser lite blårött ut.
Tänkte att jag måste visa det för någon läkare.
Det går ju inte att ringa utan måste ju skriva dit.
Jag gjorde det och frågade om råd.
Hon skrev tillbaka och ville ha en bild på det.
Sagt och gjort gubben tog en bild med mobilen som jag skickade.
Fick tillbaka svar att det var borelia....
Hur kan man se det på en dålig (inte för att gubben tar dåliga bilder) mobilbild...
Men en mobilbild på ett lår...
Måste man inte ta blodprov för att konstatera en infektion....
Och jag har aldrig haft nån fästing så det verkar inte troligt
Så hon skrev ut penicilin och jag hoppas att hon har rätt så jag inte äter penicilin i 10 dagar i onödan.
 Jag är rädd om mitt fantastiska immunförsvar.
Ger inte mycket för sjukvården som den är nu mer.
Äter inga mediciner och tar inga vaccinationer.
Och jag är frisk som en nötkärna.
Tar lite D-vitamin på vintern och bostar med C vitamin i förkylningtider.
Det finns mycket man kan göra själv.
 
Men jag får väl tugga i mig de här tabletterna som är sagt så får vi se sedan. 
 
 
Det känns som det blir en tidig kväll.
 
Natti Natti från oss på lusthusholmen 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :