En vecka full av roligheter

 
 
Nu har värmen kommit igen i alla fall.
Det har varit 28 grader i dag så vi har inte frusit om jag säger så...
Du vet min termostat den är ju inte inställd på den värmen.
Tidgare i veckan blåste det så kallt så det gick inte att sitta ute eller vara ute alls.
 
Men vi har det bra här på ön i alla fall.
Anton och Stella har åkt hem i dag.
De blev hämtade av föräldrarna på eftermiddagen så vi bjöd på lite fika då.
Dom badade och det har inte blivit mer än en gång tidigare i veckan.
 
 
Jag bakade kakor till eftermiddagsfikat en dag i veckan och de var godkända som synes...
Men visst är det kul att de tycker om det jag bakar.
 
 
I går bakade jag bullar.
 
 
Vi har gjort så mycket kul när vi haft alla här.
Det har varit mycket matlagning så klart.
8 st till frukost, lunch och middag.+ kvällsmacka.
Men vi hjälps åt Bettan och jag och barnen är så tacksamma och goa.
 
Vi har spelat fotgolf och det tyckte både dom och vi var kul.
Ingen av oss hade gjort det tidigare.
 
 
De sparkade ut bollen på samma ställe som utslaget på golfen.
Sedan gick vi och de räknade hur många sparkar det blev tills de kom i en hink.
 
 
 
 
Det var kul morfar/farfar hade hand om fikat och jag var sekreterare..
Jag hoppas och tror att jag räknade rätt för det var lite svårt att hänga med.
Stella kom etta, Fanny och Leia kom på andra plats och Anton kom på en tredje plats.
Men nu är det ju inte det viktigaste att vinna utan att ha kul, och det hade vi.
Frisk luft och motion.
 
När vi avslutat gick vi och åt på en restaurang och det var så gott.
En glass hann vi med också på ef.
 
Stella och Leia har så kul tillsammans och de hittar på så mycket.
De snickrade saker som de skulle sälja.
( men det blev visst inte så myckat av försäljningen)
De gjorde pallar och en fågelholk som var jättefin.
Fantasin är det inget fel på.
 
De har haft gymnastikuppvisning för oss varje kväll.
Så duktiga och vad mycket de kan.
Volter på studsmattan och så mycket annat.
 
 
 
 
 
 
 
 
Studsmattan efter flygturen den gjorde i stormen men det är fixat nu...
 
 
Det skulle ha en tävling i dag men vi kom på att det var bättre att ha en uppvisning när Mathias och Jenny kom så dom fick se det också.
 
Vi har kupat potatisen en dag i veckan.
Fanny jobbade så vi skjutsade in henne och stannade i Bullerbyn och gjorde det.
Barnen ville va hemma på ön och det gick ju bra.
De hade städat i köket och bakat chokladbollar tills vi kom hem.
 
 
 
Vi har spelat ett gofspel som jag köpt.
Det var kul.
 
 
En härlig vecka har vi haft och de har lovat att de ska komma tillbaka snart.
De stannade en hel vecka och skulle nog kunnat stanna en vecka till men jag tror att de längtade lite efter mamma och pappa. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Natti Natti
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :