Mat och barnleverans

 
 
I dag började jag morgonen så fort det ljusnat med en lång promenad.
Jag gillar ju det här vädret när det är lite mulet och mörkt.
Visst är det ju härligt med fina dagar också men nu är nog i alla fall höst och vinter på väg hit.
Och inte mig emot som du vet.
 
 
Vi var ute vid lerboholm och satte vägpinnar i lördags och då var det uppehåll hela dagen.
Det blev en härlig promenad.
 
 
 
 
Och en hel del prat.
 
I söndags var vi och firade Stella som har fyllt 11 år stora lilla tjejen.
Hon kommer alltid att vara minstingen i vår barnbarnsskara.
 
 
 
 
Och i går frågade farfar om de ville följa med till Vimmerby och köpa karameller.
Det blev ett ja utan betänketid.
Sagt och gjort vi åkte till Vimmerby och hälsade på Jenny på sitt jobb.
Sedan följde hon med och åt lunch, pannbiff, potatis och sås mums så gott det var.
 
Det blev ju ett besök i mariannelund så klart så vi fick med oss en hel del.
 
 
 
 
Vi hann även med fika i Vimmerby på hemväg de har ett jättefint fik där med myckat gott.
Lämnade tillbaka två trötta och goa barn efter en härlig dag med dom.
 
I dag har det levererats ska jag tala om hit och dit i stan.
Gubben min vill ju ha lite att göra som pensionär så han har lite privat taxirörelse.
Bara till barnbarnen.
Han hämtar och lämnar åker till tåget med nån och tar hem nån från skolan.
Hämtar på morgonen ibland om inte bussen passar.
 
Jag har fixat lasagne till våra kära barn i dag.
De jobbar, jag är ledig och tycker om att laga mat...hur svårt kan det va.
Gjorde var sin till dom som min "taxichaffis" levererade.
 
 
Det brukar vara uppskattat av dom, kul att kunna hjälpa till.  
Här blir det lasagne hos oss med i kväll.
 
Jag håller på att förbereda till i morgon för då kommer barnbarnen hit till lunch.
Korv med bröd och varm choklad.
 
Vi gör våfflor på eftermiddagen men sylt, grädde och glass.
Det ska vara lite festligt när man har lov.
 
Deras föräldrar kommer efter jobbet och då bjuds det på spagetti och köttfärssås.
Det blir en härlig dag då vi får rå om alla.
Så kul för kusinerna att träffas.
 
Ta hand om dig, det finns bara en av dig...
Tänk på det.
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :