Om att åka kana

 
 
Den här veckan har vi haft en hel del för oss.
I onsdags hämtade morfar/farfar alla fyra barnbarnen till lunch.
Vi hade en mysig dag med god mat och mycket skratt.
 
Det blev våfflor med sylt, grädde och glass på eftermiddagen.
 
 
Vi spelade uno och bara umgicks.
De hade ju lov den här veckan och då passar vi ju på så klart.
 
 
Leia fixar Stellas hår och så blev det ju lite massage så klart.
Det var uppskattat.
 
Föräldrarna kom efter jobbet och blev bjudna på köttfärssås och spagetti.
Det blev till och med lite goa matlådor till de som ville ha.
Vi fick rå om alla och det gillas av oss.
 
 
Vi har tagit upp båten i dag och så här sena tror jag inte vi varit nån gång.
 
 
 
 
 
 
Det finns ju maskiner till allt.
Tack Christer för hjälpen med grävaren det gick ju som en dans.
Och tack till sonen för hjälpen med tvätt.
Blöta blev ni men jag hade med lite gott kaffe att värma oss med.
 
 
 
 
Mathias tvättade och Bengt skrapade bort snäckor med en barkspade när Christer hade höjt upp den.
Jättesmidigt.
Så nu är båten inne på vintervila.
Bara lillbåten kvar.
 
Jag har bakat lite i veckan, lagat lite mat så klart som vanligt.
Gillar ju att stöka i köket som du vet.
 
 
Gillar min kompis "ankarsrummaren"
 
 
Jag gjorde ett nytt recept på mazariner som blev goda.
En kålpudding och lite jordärtskockssoppa, mums
 
 
Och så lite virkning emellanåt.
Dagarna blir ju aldrig tråkiga, om jag inte har nåt att göra hittar jag på nåt.
 
Promenader har det blivit sparsamt med på grund av vädret.
Jag tror det har regnat mer eller mindre i två veckor.
Men i dag när vi hade tagit upp båten så gick jag upp till gården.
I och för sig ingen lång promenad men det räckte i regnet.
Bättre att gå lite än inget tänker jag.
 
Det har ju regnat mycket löven var jättehala i en liten nerförsbacke...
Vad händer tror du, jag halkade och for ner på ändan och hela ryggen full med lera.
Det blev som en kana ner för backen.
Kände lite i handlederna men det gick över.
Tror mina handleder är starka av att jag masserat så länge.
 
Christer erbjöd sig att spola av mig med högtryckstvätten men jag avböjde bestämmt...
 
Ha en skön kväll.
 
.
..
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :