Återblick av året som gått. April -Juni

 
   Här kan vi se tillbaka på året som gått.
 
APRIL
 
 
Tjejgänget var på Gränsö spa och kopplade av med massage, bubbelbad och god mat.
 
 
Vi började riva köket
 
 
Nya köket har kommet hem, så spännande
 
 
Anton fyllde fyra år i April och jag fyllde också.....år.
 
 
I slutet på månaden åkte vi till Turkiet där var det varmt och skönt, vi åkte med två kompisar och hade så kul och mycket bad var det.
 

MAJ.
 
 
 
 

 

Kul hade vi med lite av varje, sol, regn, god mat och dryck.
 
Även en mingel kväll blev det i Maj, över 60 personer kom och vi bjöd på skinka och potatissallad.
Jättetrevligt, gott och bra marknadsföring.
 
Sov på ön för första gången i år.
 
 
 JUNI.
 
Juni kom med allt vad det innebär, en härligt månad med grönska och en hel sommar framför oss.
 
En kakfestival fick vi vara med på i Gunnebo på dagis, mycket goda kakor och sång av dom duktiga dagisbarnen.
 
Köket blev klart i Juni, mycket efterlängtat. Men vi hade ju inte haft så bråttom eftersom vi flyttat ut till ön.
Och vi blev ju jättenöjda.
 
 
Planterade blommor på ön, vädret började bli varmt och skönt.
 
 
Vattnet började så sakta värmas upp, här längtas det efter bad.
 
 
Och sedan kom då midsommar afton.
 
 
Ett tjugotal personer till mat, precis som det ska vara på sommaren.
 
 
 
Små grodorna runt stången är ju aldrig fel.
 
 
Och en båt tur upp till gården för ännu mer dans och lekar.
 
 
Vi avslutade Juni med 93 års kalas för min kära mor.
 

Mycket gott kaffebröd och ett lyckat kalas.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

härligt med återblickar, men jag kan inte det för jag kommer inte i håg sen januari :( kram å ha en fin dag

Svar: Kul att se tillbaka och som du vet tycker jag om att skriva så det blir lite dagboksanteckningar. Stora kramen till dig fina bloggvän.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: TantGlad

Tack för mysigt inlägg av återblickar. Njuter av dina glada härliga bilder.

Varm kram till dig!

Svar: Det är så kul att se tillbaka och som du vet har jag (nästan) alltid kameran i handen. Stora kramar till dig fina bloggvän.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Mita

Härliga somriga bilder,och jag minns när jag tittar eftersom jag följer din blogg.
Även jag finns på Blogg.se nu som du ser....
Kramar♥

Svar: Visst är det kul att se tillbaka, jag såg att du flyttat och det ser så bra ut. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ghugge

Så fin återblick och köket blev väl en fullträff. Det är jobbigt att renovera men ni löste det perfekt. Åka ut till en ö, wow!
Ha det gott!😏 Kram

Svar: Ja det är ju bättre att göra det på sommaren när vi ändå inte bor i stan. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Så härligt att få följa med på tillbaka blicken. Så fint köket blev. Turkiet väntar mig i April år iår. Hm, skolresa med tonåringens klass. Kanske ingen semester direkt.
/P

Svar: Visst blev det fint och så kul att se tillbaka. Det blir nog härligt att komma till Turkiet ändå om det inte blir helt vanlig semester. Jag var med Mathias klass till Gotland på skolresa när han gick i sexan tror jag det var. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ditte

Härlig återblock och fina bilder! Kul att se tillbaka på året för att sedan raksk igen se fram emot det nya.
Kramar!

Svar: Framrutan är ju större än backspegeln, men kul att se tillbaka lite. Kramar och Gott Nytt År till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Bitte

Alltid kul att se tillbaka på året som gått. M¨nga härliga ögonblick. Sen lite jobb med ett nytt kök men så jäkla kul när man har det färdigt.
Gott nytt år.

Svar: Visst är det kul att se tillbaka och köket blev ju bra, Gott Nytt År. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :