En andvändbar sak.

 
 
 
Den här har inte varit så torr i sommar, inte en enda gång faktiskt. Till och med jag som är den positivaste av dom positiva börjar att tröttna på regnet och denna konstiga sommar.
Ena dagen 8 grader så man håller på att frysa näsan av sig, och nu på eftermiddagen kommer helt plötsligt solen fram och det blir 24 grader, varmt och kvavt....
 
Vad är detta, man kan börja undra. Sommar är väl något som gör att man kan bada, sola,vara ute i linne och shorts har jag för mig, rätta mig om jag har fel.
 

Det här är i alla fall en av våra fina svanar som bor i hop med oss och jag tror att dom har fått smått, tyckte jag såg dom här om dagen och dom har ju barnen under sina vingar innan dom kan simma ordentligt när dom är ute och letar mat.
 
Vi har ju också det egentligen, inte i ordets rätta bemärkelse kanske men vi beskyddar våra barn och hjälper dom innan dom klarar sig själva.
 
 
Ett boktips till er så här en söndagseftermiddag när vädret är lite hit och dit, en jättebra bok som jag rekommenderar varmt. Det handlar om en kvinna som får en sjukdom som ingen känner till, hon kommer i koma och hon hör och känner allt men kan inte göra sig hörd, kan inte se eller röra sig. Hon kom tillbaka till livet och har skrivit boken, en väldigt stark berättelse.
En sträckläsningsbok vill jag lova en sån som man inte lägger ifrån sig förrän den är utläst.
 
Vill önska er alla en härlig eftermiddag och kväll härifrån Lusthusholmen. /  Gittan.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mita

En konstig sommar vädermässigt är det, men det finns ju chans än att den kan ändra sig. Regnmätaren får tömmas med jämna mellanrum...
Tack för boktipset, den verkar riktigt läsvärd...
Kramar♥

skriven
#2: Anonym

Ja det är en konstig sommar vädermässigt önskar att det blir lite sol o varmt snart så man kan sola o bada när man har semester. Snart är den ju slut

skriven
#3: Anonym

Ja det är en konstig sommar vädermässigt önskar att det blir lite sol o varmt snart så man kan sola o bada när man har semester. Snart är den ju slut

skriven
#4: Eva`s blogg

En super fin blogg och man måste ändra i bland jag skall oxå göra det när jag har tid nu sitter jag o inväntar Greklands matchen :) hoppas du har det bra o ha en skön kväll kramen

skriven
#5: Eva`s blogg

kikar in & önskar dig en skön kväll kram

skriven
#6: Eva`s blogg

hoppas allt är bra med dig o att mamma hade en fin dag med er alla :) kram å njut av dagen Gittan

skriven

Kommentera inlägget här :