Ett litet paket.

 

 I dag fick jag ett litet paket på posten och det är ju alltid kul så här i jultider och allt.
 Jag har skickat efter namnskyltar så jättefina och eftersom jag har två jobb så måste det bli två namnskyltar, och köper man två namn skyltar så får man den tredje på köpet....och så fick det bli.
 
 
 Visst är dom fina och det är kul att prova sig fram med färger och sånt eftersom man får bestämma själv hur den ska se ut. Och grönt är ju mitt företag så....
Bilderna kommer inte till sin rätt för min nya kamera och datorn kommer inte överens i kväll, inte vet jag vad dom gjort varann men det går inte att lägga in bilder från nya kameran men från gamla.....
 
Ja ja, det löser sig väl men om du har någon bra ide vad det kan vara för fel så tar jag gärna emot det.
 
Min helg ska spenderas på Ålandsbåten med julbord och allt som hör till, och vem vet det kanske blir att svänga sina lurviga också.  
Vi åker med ett par goda vänner som vi varit tillsammans med i 40 år sen barnen var små, men träffar alldeles för sällan. Så den här resan ser vi fram mot.
 
 Vad ska du göra i helgen ?
 
 Ha en jätteskön fredagskväll och en mysig första advent.
 Hörs.

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Ja jätte fina jag trodde vi skulle få då vi gick över till kommunen men inte ännu o jag tänker inte själv betala 149 kr när vi skall ha en då får dem köpa in o det skall dem väl men det lär dröja ....ja här är det jobb jobb i helgen o efter helgen :) ha det skönt kram

Svar: Det kanske kommer då, visst är dom fina och kul när man får designa själv. Hoppas du haft en bra jobbarhelg. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Bosse Lidén

fina skyltar, men jag trodde att det skulle stå Gittan på en. :) Mysigt att ha vänner som varit med ett tag. De ska man vara extra rädd om. Hoppas det blir en lugn stund på havet. Själv är jag gräsänkling. Det går bra det med. Trevlig advent. Kram Bosse

Svar: Det där med namn är lite kul, på bloggen är jag Gittan. Släkt, vänner och fam är det också Gittan har alltid varit finns inget annat. I hemtjänsten och på mitt företag är det Birgitta. Konstigt...men så är det. Vi har haft en härlig helg på havet med godavänner, god mat och dryck. Ha det bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Mita

Jättefina skyltar, och roligt att få designa dom själv.
Hoppas ni har en toppenhelg ombord på Ålandsfärjan,
Kram o ha det gott**

Svar: Vi har haft en härlig helg med julbord och allt som hör till. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Marianne

Hoppas du haft en mysig båtresa. Själva har vi varit på årets julgala i Norrköpings arena. Och stoppade i oss årets första julbord. Det blir nog inget mer före julafton hoppas jag. Där var ett uppbåd av artister, Martin Stenmark, Brolle, Andreas Johnsson, Kalle Moraeus, Shirley Clamp m.fl. Så det blev inte sängen förrän framåt småtimmarna. Även om jag var chaufför så känns det i huvudet idag. Men kul hade vi.

Ha de gott

Svar: Vilka bra artister ni har hört och härligt med håll i gång men man känner av det..., visst är det gott med julbord men det räcker med en, högst två gånger. Det blir en väldig röra i magen av sån mat så min mage brukar protestera mot det. Vi har också haft kul, full fart. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ghugge

Hoppas båtresan och första advent var trevliga! Gamla vänner, dom skall man värna om..Trevlig blogg du har!🎅🎅

Svar: Tack,vi har haft en jättebra resa med god mat och dryck. Det är så kul att vara med gamla vänner allt blir så enkelt då. Ha en skön måndag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Eva`s blogg

Go måndag vännen ..hur har du det? hoppas allt är bra med dig o du är på g igen :) önskar dig en skön måndag kram

Svar: Här är det bra, en ledig dag har jag kan behövas efter en resa. Vi hade jättekul, och åt julbord som var så gott. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Annika

Vilken mysig helg ni lär ha haft. Hoppas att det blev lite dans oxå. Skyltarna är fina även om jag inte ser riktigt hur de ser ut. Hoppas att kameran och datorn kommer överens snart.
Kram på dig och ha en fin Första Måndag i December.

Svar: Vi har haft jättekul, så nära att jag sjöng karaoke jag tycker det är så kul. Det har hänt förut när vi varit till Åland, men hostan håller ju i sig än. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Ditte

Jättefina namnskyltar och extra roligt att själv få bestämma hur de skall se ut.
Trevligt med vänner, mat och en Ålandsresa. Hoppas det blev lyckat! Vi åker ju då och då med Birka, även om jag tycker att maten är bättre på Cinderella.
Ibland åker vi över dagen från Kapellskär på morgonen och hem på kvällen eftersom vi hälsar på släktningar och ibland bor vi kvar.
Jag har haft en mysig helg hos en väninna på landet och njutit av tystnaden.
Önskar dig en trevlig måndag.
Kram!

Svar: Så härligt att bo så nära och bara "hoppa" på en båt så. Maten var jättegod, vi äkte med Cinderella och allt var bra, kul hade vi. Vilken härlig helg du haft på landet, skönt att bara vara. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :