Ett motionspass...

 

Har du tänkt på vad himlen kan vara fin ibland, det är så vackra färger.
Vi ser den från vårt sovrum och så här såg det ut för ett par dagar sen.
I dag vaknade vi upp till regn så himlen är mest grå i dag.
 
Jag har gjort ett av mina motionspass i går ( söndag ) och gissa vad ???
 
Jo, jag jobbade i hemtjänsten hela dagen och där får man motion.
Cyklade runt i den här stan och hjälpte gamlingar, så härligt.
Tänk att få både motion, ( på arbetstid )  att kunna hjälpa dom,och så är det ju väldigt socialt också.
Och man måste tänka på att vi är i deras hem, vi är där för dom och inte tvärtom...
Det vill till att va anpassningsbar, flexibel och att försöka pigga upp gamlingarna.
Det finns dom som inte träffar någon annan än oss på hela dagen, så det ingår tycker jag.
Visst kan det vara jobbigt, tungt och stressigt också jag säger inte annat , men det andra tar över.
Så tycker jag och jag är ju mycket för mina gamlingar och har alltid varit.
 
 

Har hämtat en varuleverans som ska packas upp och levereras.
 
Har du sett vem som kommer till vår stad i höst.
 
Då får man ta reda på nån gammal klenod och åka dit, då kanske du får se mig på tv.
Jag lovar att vinka i så fall, ha ha.
 

Nu ska jag ta tag i denna nya dag och göra en bra början på nya veckan.
Ska ut på jobb nu så vi hörs.
 
Det här är fösta dagen på resten av ditt liv / Kram.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Marianne

För några år sedan ringde en granne tidigt på morgonen och undrade om vi visste var det brann ?? Vadå brinner sa vi, det är bara solen som börjar vakna. Så himla tjusigt det kan bli.

Motion, ja det har jag också fått idag. Har kört skottkärra och hämtat en massa ved som vi fått av grannen. Nu ska den klyvas och läggas på tork till nästa år.

Gubben min som har ont i sina knä kan inte göra så mycket men att köra med högtryck på all trall har han gjort idag. Nu är det bara mitt jobb att olja in allt.

Vi följer Antikrundan jämt så det ska bli såååå kul att se dig där. Hoppas du har en riktig dyrgrip som du inte vet om.

Ha de så bra . Kram

Svar: Visst kan det se ut som det brinner med dom färgerna. Veden värmer ju många gånger och jag vet när vi bodde i Björnsholm på gården så hjälptes vi alltid åt, jag tyckte det var kul. Jag får väl börja leta fram nån dyrgrip nu. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Ja, du får verkligen extra motion på arbetstid! Bra kombination!
Och vilken lycka för de gamla du tar hand om att du kommer och förgyller deras dag. Tänk någon som tycker om sitt jobb och trivs med att hjälpa dem. Jag blir så glad när jag läser om den entusiasm du känner inför både ditt jobb , dina gamla och alla i din närhet.
Och vad gäller "Antikrundan" så klart att du måste dit. Jag lovar att titta och vinka hemifrån soffan.
Stor kram!

Svar: Ja det märks säkert om man tycker om sitt jobb med dom gamla, och jag säger alltid om någon inte är så pigg och glad så måste man förstå dom. Tyvärr är ju inte alla så...Det skulle vara nån sorts, jag vet inte vad jag ska kalla det...test eller så för att få jobba med gamla för det är ett oerhört viktigt jobb. Jag vinkar också. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Millans Värld

Vilken otroligt vacker bild du visar.
En sån vy skulle man ha från sovrumsfönstret.

Jag har min grundtjänst i hemtjänsten och har jobbat i många år innan jag blev sjukskriven.
Tyvärr blev vi behandlade som robotar i min kommun, med extremt mycket stress och tungt arbete.
Jag är glad att jag slipper nu...

Ha en fin kväll!
Kram

Svar: Visst kan det vara stressigt där men jag tycker ändå det funkar. Jag jobbar ju inte så mycket och på mina villkor så att säga eftersom jag har företaget också. Men det kan ju vara stressigt att ha två jobb också ibland. Men heltid i hemtjänsten är nog tufft. Jag tycker dom som bestämmer skulle va med en dag eller två på ett pass...det skulle nog inte bli så långvarigt då. Jag tror det måste till nån ändring på nåt vis, mer personal kanske skulle jag föreslå.....Stressen sätter sig ju i kroppen också.
Hoppas du mår bra nu. Ha en härlig kväll du med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Deciree

Oj vilken vacker himmel:) Såna bilder gillar jag. Ser nästan ut som det brinner...Tänk vilken tur att det finns såna som du som tänker på dom äldre. Kanske vi får se dej i tv då :) Kram

Svar: Ja, ni får hålla ögonen öppna. Ha ha. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :