En riktig mardröm

 
 
 
Vi hade barnbarnen med oss och så kom det en liten lasbilspickup och det satt fyra barn på flaket !
Dom undrade om vi kunde ta hand om dom ett tag och visst kunde vi det. Vi tycker ju om barn så kom bara. 
 
 Dom gick av och vi gick upp till oss och drack saft och bullar. 
Sen skulle vi gå ut och barnen gick först. 
Och vad tror du hände...alla sprang åt var sitt håll....vi frågade alla vi mötte. 
Vi letade och letade och jag tror vi var i Göteborg....
 
Sedan helt plötsligt så var jag nån annanstans och jag satt i rullstol...( lite yrkes skadad )
Jag satt och läste bloggar och slumrade till. Det kom nån och sa att jag inte fick sitta där för dom skulle ha nån namnsdagsfest. 
Så jag åkte ut på trappan i min rullstol och det gick lite fort för där stod en del gäster redan.
Dom blev nerputtade av mig i nåt buskage....och det dom hade i glasen fick dom över sig....
Dom var måttligt glada ( det förstår jag ) för vem vill gå på fest och lukta vin....med en blöt klänning...
 
Jag vet inte hur det hela slutade om barnen kom till rätta och hur det gick på festen.
 
Hoppas allt är i sin ordning i alla fall och jag är glad att det bara var en dröm. 
 
I dag ska gubben min och jag åka på en liten kryssning till polen på ett par dagar och fira in det nya året. 
2 nätter ombord på färjan med god mat och dans, kanske blir att svänga dom lurviga.
En halvdagstur i Gdynia blir det också 
 
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ezter

Ibland är drömmar så verkliga och man bär med sig dem i tankarna länge... Hoppas allt löste sig ;)
Ha en trevlig lill-semester nu!

Svar: Ja man vet inte var man får allt ifrån. Det ska bli trevligt med en liten sem. Gott Nytt År
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Drömmar kan vara svåra att förstå sig på.

Ha en jättetrevlig kryssning nu.
Gott slut och Gott Nytt!

Kram

Svar: Tack det ska bli kul och visst kan drömmar va konstiga. Gott Nytt År till dig med.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

Usch ja hemskt!!

vi önskar er ett GOTT NYTT ÅR o bamse kram hoppas vi ses kommande år igen :) ta hand om er <3

Svar: Ja hoppas vi ses igen. Det var en trevlig resa vi var på men det blåste på hemvägen lite väl mycket. Kram till er båda.
Anonym

skriven
#4: Pernilla

Vilken mardröm! Hua!
Men mysigt med kryssning. Hoppas det inte blåst för mycket på er.
Gott nytt år!
/P

Svar: Det blåste mycket ska jag säga. På hemvägen var det riktig storm med gammal sjö som jag tro är värst. Men vi hade trevligt med god mat och trevligt sällskap. Kram
Anonym

skriven
#5: Ditte

Vilken hemsk mardröm! Mycket där på en gång.
Hoppas att ni haft det trevligt på er resa och att det inte blåst alltför mycket på er.
God fortsättning och jag önskar dig det bösta inför 2017.
Stor kram!

Svar: Resan gick bra men det blåste storm på hemvägen så jag blev lite dålig men det gick ju över sen. Jag brukar inte bli sjösjuk annars men det är klart 300 m till ön hinner det inte blåsa så mycket på, ha ha. Men det var som man brukar säga " gammal sjö" och det är mycket värre ju. Jag önskar dig ett bra år också. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: TantGlad

Ojoj vilken dröm . Så mycket som hände . Vilken tur det bara var en dröm för först då jag läste trodde jag det var på riktigt haha.

God fortsättning och kram fina du

Svar: Ja det var ju tur att det bara var en dröm, lite panik blev det ju när vi inte kunde hitta dom....Ha en skön fortsättning på dagen, veckan och nya året. Krya på dig kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :