Tåg, gympa och pepparkaksbak.


Här har det varit lite av varje.
Vi har varit på gymnastikavslutning, Leia har gått på gympa och dom var så duktiga gjorde volter och annat.
 

Så kul att se och så smidiga dom är.
Hon brukar visa mig saker dom gjort och säger " mormor kan du det här " ....Hmmm
 
 
 
Vi har byggt en jättestor tågbana en dag när jag hämtade Anton och Stella lite tidigare från dagis/skola
 
 
 
 
Hämtade dom andra tjejerna en dag och fick hjälp med tomtegrottan.
 
 
 
Dom blev lite trångbodda men mysigt har dom det.
 
 
 
Pepparkaksbak med Anton och Stella förra helgen när dom sov över hos oss.
 
 
 
 
I går kväll var vi och bakade med Fanny och Leia.
 
 
 
Det blev gummor, gubbar grisar och....
 
 
 
Morfar gjorde en gran, kanske  lite tjock men det funkade när  den fick stå ett tag i ugnen.
 
 
 
I dag har vi åkt en tur med ångloket som gick från stan.
Vi tog med oss fam Jakobsson / Linberg och barnen fick en påse i fiskdammen och kusin Leia var där också.
 
 
 
Julmingelkväll har jag haft och det var jättetrevligt, både nya gäster och en del som varit förut.
 
 
Jag har jättebra erbjudande nu i december, hör av dig så får du veta mer.
Många fina julklappar kan du köpa hos mig.
Härligt spapaket med duschcreme badsalt och lotion.
Tandcreme, Gelly eller varför inte köpa en helt underbar flytande tvål....
Här intill finns adressen till min webbshop, eller slå en signal om det är något du undrar över.
Presentkort är en uppskattad julklapp.
Du kan köpa med valfritt belopp antingen på varor eller en skön massagebehandling.
 
Lite av varje har det varit har ju mina jobb som verkligen är lite av varje.
 
Hemtjänst varvat med massage på olika ställen, företagsmassage eller kunder i simhallen.
Jobbar med Forever och det är leveranser som ska fixas, det ska beställas varor och skötas bokföring.
Och kundvård är nog så viktigt det.
 
Jag trivs som fisken i vattnet med mitt fartfyllda liv.
 
Den är bilden kommer upp när jag slår på min dator, man kan inte bli annat än glad....
eller hur  ??
 
 
Nu  vill jag önska dig en skön lördagskväll och en härlig helg.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ezter

Kan du det mormor???? Så mycket trevligheter du hunnit med... Och din öppningsbild på datorn, den är superfin!

Svar: Ja vi har haft det så härligt med bakning och annat. Lite stelare är jag allt....kan inte hjula och gå ner i spagat och ska nog inte försöka heller. Ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Oj så mycket du hunnit med.
Kul för barnbarnen att få hjälpa till med pepparkaksbaket.
Hoppas din Söndag blir lika bra.

Kram och ha en fin Tredje Advent!

Svar: Ja dom tycker ju det är kul att baka och gott att äta dom sen. Jag försöker att va med dom så mycket jag kan, tiden går så fort snart är det så mycket annat som är viktigare än mormor/farmor. Precis som det ska vara. Ha det bra och stor kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vad härligt Gittan! Det märks att du trivs med det du gör både med olika jobb och tid med den fina barnbarnen.
Och visst är det ren friskvård att försöka hänga med barnbarnen i deras virvlar. Bra för humöret dessutom.
Men jag tror kanske du ska nöja dig med att se vilterna och andra med våghalsiga gymnastiska övningar. En vig tjej är det!
Önskar dig fortsatt fina dagar och jag känner pepparkaksdoften ända hit.
Stor kram!

Svar: Ja jag tror också att jag hoppar över volter och sånt det får stå för Leia hon är vig hon.Det är så härligt att ha tid för barnbarnen och dom växer ju så fort så det vill till att passa på. I kväll har vi varit på luciafirande på två ställen. Stella hade sitt på dagis hon var pepparkaksgubbe och Anton på sin skola han var en liten tomte. Det var så mysigt med fika efteråt. Så duktiga dom är barnen det är nog inte lätt att hålla reda på ett gäng sexåringar och lära dom sånger och sånt, men så bra det gick. Stor Kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :