Om att bo på verkstaden....

 

Vi fick hem vår nya fina Volvo XC 70 den 27 april och den var jättebra första månaden.
Gick som en klocka, härlig komfort skön att åka i och allt var bra.
 
Men efter en månad började den rycka när jag körde jag kontaktade vår mek ( man har en egen där )
Jag åkte dit med den och fick en lånebil.
Kändes ju inte så bra eftersom den är ny och den var ju inte gratis heller.
 
Han bytte nån slang som läckte och jag fick hämta den.
På väg hem började det igen...jag ringde, fick komma tillbaka.
Pappren på lånebilen fanns kvar så det var bara att ta den och åka IGEN....
 
Efter några dagar ringde han och sa att dom bytt bensinpump. Men en ny bil...!!!
 Hämtade den och åkte hem.
Körde inte så mycket på ett par dagar.
Men i går åkte jag till mamma och svärmor, var ute och åt och umgicks med dom.
Handlade lite och åkte glad i hågen ut mot ön.
 
Vad tror du...bilen började bära sig åt IGEN, ryckte och lät konstigt.
Gissa om jag var måttligt glad, nope  !!
Ringde till verkstaden fick inte tag i vår mek utan nån annan.
Ringde till assistans och bärgaren och jag måste ha en lånebil tänker inte sitta och åka med in till stan och sedan ut igen. Lånebil HIT NU.... 
Dom hörde och förstod att jag inte var någon glad och trevlig kund. För det var jag inte.
( Jag är faktiskt glad och trevlig annars men inte då )
 
Jag väntade, väntade,väntade.
Ringde igen, jo han var på väg.
 
Väntade, väntade, väntade.
Ringde igen, jo han på assistans kollade sina papper...han läste, Folkparksvägen, Kalmar....
Då gick jag i taket...han är väl inte i Kalmar jag står i Gamleby...
 
Jo men det var Gamleby han var på väg till och tur var väl det.
 
Bärgaren kom och killen var så trevlig och undrade om jag väntat länge..
Jo det hade jag ju men han kunde ju inte hjälpa det men förstod att det var en kund som inte var så nöjd eftersom han fick ta med en bil. Det är ytterst ovanligt att dom gör så...
Hmmm, kanske beror på att en ny bil som åker till verkstad en gång varannan vecka och tredje gången med bärgare, då tycker jag man kan begära det.
 
Efter två timmar på en parkering i Gamleby så åkte jag ut till ön och blev bjuden på grillat.
Så dagen slutade ju bra i alla fall. Och ingen är skadad det är ju det viktigaste.
Men så tråkigt med en ny bil.
Men den bilen är det en retur på det kan du skriva upp, jag vill inte ha en bil som man inte kan lita på.
 
Det är bara resten kvar då, det tar jag på måndag...
 
Trevlig Helg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: TantGlad

Men vad har du för nybil....funderar ju om det Värkligen är en NY BIL?? Volvo dessutom. Man ska nog inte köra svenskt .
Nä hoppas du slipper en massa strul och besvär. En Nybil där det krånglar...näe...

Ha en fin dag och kram.

Svar: Retur på den, visst är det tråkigt. Volvo är ju bra bilar annars det hade vi förr. Men ingen som får bo på verkstan. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: JUNITJEJ

Så tråkigt att det strular så mycket med den nya bilen.

Svar: Ja jättetråkigt, det var ju inte kul men hoppas det går att lösa.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Men fy så tråkigt. Ett riktigt "måndags exemplar" alltså. Hoppas den byts ut. Håller tummarna för att allt ordnar sig.
/P

Svar: Ja det är tråkigt och hoppas att det går att få en annan. Volvo är ju bra bilar annars men har fått lite dåliga vibbar av den. men hoppas det är bara den som är ett sånt ex. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

men näää va trist så där vill man inte ha det med en ny bil :( men det finns måndags ex av allt lycka till hoppas det blir bra vännen kramen å fin söndag

Svar: Ja det är inget kul men som du säger det kan ju finns, vi får hoppas på det bästa. Jag var lagom glad när jag satt i bilen och väntade dryga två timmar på bärgning i fredags...Hungrig, kissnödig varm,OCH arg....Men i dag är jag glad. Stor kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Så trist! Och en massa besvär med en ny bil! Nej, så kan ni inteha det. För länge sedan köpte jag en ny golf, de första som kom ut, och det var ett måndagsexemplar och den fick lämnas tillbaka. Lite strul var det, men jag vägrade behålla en ny bil som inte fungerade.
Hoppas nu ni får en ny bil som fungerar.
Förstår din ilska. Jag hade varit tvärarg...
Skönt att du till sist kom ut itll ön och att maten var klar.
Stor kram!

Svar: Ja så tråkigt och en massa styr, måndagsexemplar är det nog och hoppas att vi får en annan. Jag var måttligt glad ska jag säga på allt jobb vi lagt ner på en ny bil. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bosse Lidén

Det lät inte kul. Jag tycker du/ni ska få en ny bil. Fast så är antagligen inte spelreglerna. Volvo brukar man kunna lita på. (När de är nya). Vi köpte en ny bil i förra veckan. Sådant här strul vill jag inte vara med om. Hoppas det fixar sig snart.
Julikramar från Bosse

Svar: Ja Volvo är ju bra bilar så vi får väl se hur det går, vi hoppas på det bästa. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Deciree

Nej ! vad tråkigt. En ny bil ska funka och strula sådär.Helt rätt att ni inte accepterar strul på en ny bil. Man måste kunna lita på sin bil. Lycka till Kram

Svar: Tack snälla, ja så tråkigt och en massa styr med lånebilar så jag hoppas att det löser sig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Sussi

Men fy vad tråkigt. Köper man något nytt så tror man ju att det ska dröja länge innan man får några problem. Har hört skräckhistorier om "måndagsexemplar". Hoppas inte eran fina bil är ett sådant nu. Hoppas dom får bukt på problemet och att den går som en klocka sen. Kram

Svar: Visst är det tråkigt och en massa styr för oss. Vi hoppas på det bästa. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Eva`s blogg

kikar in & önskar dig en fin dag vännen kramen

Svar: Tack för det och hoppas du har det bra också. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: ninnie

Oj 😮 så himla trist... En sprillans ny också... Hoppas att allt går bra! 💙

Svar: Ja så tråkigt, man tänker att man köper en ny och då ska det ju funka. Vi hoppas på det bästa. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :