Allt för kunden

 
 
 
Jag är färdig för tjejträff ( ok tant träff då om det låter bättre )  vi är några tjejer som träffas ibland och det gjorde vi i går.
Vi hade jättetrevligt och fick god mat och kaffe med paj efter. Löser världsproblem och har mycket att prata om.
Jag vann två flaskor vin på vårt vinlotteri så dom måste ju provsmakas.
 
Jag har jobbat lite i dag på simhallen, en kund som bara kunde på lördagar har varit på massage hos mig.
Har så nära till jobbet så det var inga problem att jobba lite och göra dagen för en kund.
 
 
 
Har lite kökstjänst nu på ef så det blir wook, gryta eller vad man ska kalla det.
Röd och gul ök, paprika, färska tomater, lax och kokt råris.
Gittans blandning kanske jag kan kalla det, jättegott var det i alla fall.
 
 
Och nu börjar vi längta ut till ön, när solen kommer och lite värme så känns det så.
Vi får väl se i påsk om vi tar en tur med roddbåten.
Jag vet att det brukar va kallt när vi åker ut första gången för året men det är värt det.
Det går ju inte att bo där än men bara känslan att gå runt och kolla in allt efter vintern är ju så härlig.
 
 
 
LÄNGTAR   
 
 
 
Ha en skön lördagskväll och ta hand om dig.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Så skönt det låter och så bra att kunna gå ner och "göra någons dag" med härlig massage. Skönt med korta avstånd.
Förstår att du längtar ut till ön , men kanske kan det bli av någon av påskdagarna.
"Gittans blandning" verkade helt perfekt! Absolut i min smak.
Trevlig söndag!
Kram!

Svar: Här skiner solen i dag och det blir nog en härlig dag. Vi ska ha min svåger och svägerska på middag här i eftermiddag. Hon ska ta bort stygn på Bengts kind för han har tagit bort en "liten sak" där, hon jobbar där han gjorde det så då passar vi på att bjuda samtidigt. Ha en skön söndag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Åh va mysigt o så fin du är på bilden där, vacker bild o förstår att ni längtar :) jag längtar till solen ;) hoppas d får en fin söndag kram min fina vän

Svar: När var det ni skulle åka ? Ha en fin söndag du också. Kram Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Lotta

Klart att det är tjejträff, ni är ju tjejer. Alltid kul att ses och för att få prata av sig om ditten och datten. Grattis till vinet, hoppas det smakade.
Förstår att du längtar ut till smultronstället, jag var och tittade till mitt i söndags. Jag kan ju i och för sig vara där redan nu men det krävs så mycket planering så det får vänta ett par veckor till.
Idag är det vårdagjämning. I Kalmar där jag befinner mig hos dotter är det skönt i lä men kallt där det blåser.

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

Svar: Ja visst är det kul att ses. Här är det soligt ibland men lite kallt i blåsten här med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: TantGlad

Du ser så fin ut på bilderna, och jag förstår du gör en dag för den som blir masserade för det är ju sjukt skönt detdär.
"tjejkväll" låter supertruper mysigt. Fast det går ju lika bra att säga Tantkväll åxo...Tanter är fina tjejer det.

Ha det gott och kram till fina dig

Svar: Visst är det så att tanter är fina tjejer Tant Glad. Härligt jobb jag har som gör så gott till människor och jag tror inte någon kund varit ledsen när dom gått från mig. Skapa en bra dag och stor kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Eva`s blogg

God morgon vännen ...vi åker den 20 maj 10 dagar :) skall bli underbart för det är inte nån turist ort heller :) kram å ha en fin måndag

Svar: Så härligt och lugnt då om det inte är så mycket turister. Jag har en ledig dag ska gå på massage och sedan hälsa på svärmor. Sen till mamma ta med henne och hämta hennes nya glasögon. Blir nog en fika på "byn" också. Ha det bäst kram på dig. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Pernilla

Så roligt att ha ett gäng som träffas på det viset. Mina gamla kompisar har spridits med vinden. Lite trist.
Förstår att Ni längtar ut till ö. Snart, snart är det riktigt varmt och skönt igen.
/P

Svar: Visst är det synd att man inte kan fortsätta hålla kontakten men så är det ibland ju. Vi har hållit på att ha våra träffar över 20 år...och vart tog den tiden vägen. Våren är nog på väg så den kommer nog så småningom. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :