En vanlig vecka.


En härlig morgon när solen är på väg upp.
Den här veckan har som vanligt innehållit en del av varje. Så kul att variera sig det är något jag gör och nån som har många bollar i luften det är jag, och trivs med det.
 
Helgen gick åt till hemtjänsten jag brukar ju ta nån helg i bland när jag känner för det och det behövs, annars har jag ju förmiddagar mån-fre 7-12 nu mer. Men det går ju bra att byta med mig själv så att säga.
 
Ena dagen kamperade vi ihop.
 

Och nästa dag tog jag dagens motionspass
 

Och det blev visst en sop cykel...
 
Härligt jobb jag har som är ute så mycket och får motion på arbetstid.
Så härliga och hjälpsamma arbetskompisar jag har, trivs som fisken i vattnet där.

I går var jag hos kära mor på eftermiddagen. Vi var ute och gick en hel timma, vädret var ju toppen våren är här.
Vi lånade en el rullstol som går av sig själv, nja inte så att den kör iväg men när jag håller ner handtaget så går det framåt och stannar när jag släpper det.
Så smidigt och lätt att köra.
Vi gick förbi många fina trädgårdar och såg mycket fina blommor. Mamma har alltid varit mycket för sin trädgård och sina blommor.
Vi gick till en kompis med en leverans från forever, vi fikade på centrum vi var ute en hel timma och gick.
 

Dom här små söta såg jag en dag när jag var ute på min stavgångspromenad.
Snart Snart....
 

När jag kom till stan så hjälptes vi åt att tvätta nya pärlan, den var lite dammig...
Den är helt suverän att köra.
Mycket att lära, många knappar att trycka på.
Kan se på telefon var bilen befinner sig, om den är olåst, hur mycket det är kvar i tanken, hur många grader det är, ja och mycket mer.
Jag var och handlade i går och när jag gick bort med vagnen så fick jag ett pling i telefon att min Volvo var olåst.
Jag var nog lite skeptisk i början för har man haft en Merca så...men den är ju 10 år och den här ny.
Så visst är det skillnad och vi är så nöjda.
 
 
 
Jag ska ju ha ett event nu i maj, den 31 i restaurangen på vapengränd här i Västervik.
Och då brukar jag ha något bra erbjudande.
Den här gången tänkte jag ha ett hand scrub paket.
 

559 :- + att du får ett presentkort på 100 :- hos mig.
Du kan ta ut det på massage eller varor.
 

Jag tänkte du ska få prova det under kvällen.
 
I kväll ska vi vara barnvakt hos dom två minsta för deras föräldrar ska på föräldramöte, men hallå...
Det var ju alldeles nyss som vi var på föräldramöte.
Var ju typ bara ett par år sen...
 
I helgen blir det nya äventyr för oss, rapport kommer.
Skapa en bra dag.
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Visst är det toppen att dels ha ett flexibelt jobb du trivs med , få motion på arbetsid och dessutom bli glad av det. Och jag förstår att alla du möter blir glada av att se dig.
Vad roligt med den nya bilen och hoppas bara inte din telefon lägger av för hur går det då med det tekniska...Jodå, reservtelefon förstås.
Stor solig kram från mig.

Svar: Det är ju en datoriserad värld nu för tiden, ganska otäckt egentligen. Mycket som far omkring i luften både på gott och ont...Samhället är sårbart så vi hoppas att det håller sig. Här är det en härlig vår dag så varmt och skönt. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: TantGlad

Låter härligt med jobb du trivs med, och dessutom får du motion och frisk luft. Nice det.
Ja, det finns många finesser i nya bilar. Mycke är sånt som är bra.
31maj? Då är det min födelsedag.

Nä nu får du Ha en fin lillördag . Jisses som tiden går fort, och snart har även denna månad passerat.

Kramelikram från mig

Svar: I bland kan det bli lite för mycket elektronik men det är kul. Vi ska åka på ålandskryss i dag med min bror och svägerska. Äta och dricka gott och vädret är ju toppen. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Bosse Lidén

Var tid har sin tjusning. Hoppas du hade det fint på Åland. Vilken läcker förstabild som du lagt in. Sådant är jag svag för.
Mysigt att läsa om din vårpromenad med din mamma och att du trivs med ditt arbete.
Majkramar från Ystad.

Svar: Vi ska åka på Ålandskryssning i dag onsdag och kommer hem i morron. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

Ja det låter som du har fullt upp ;) kul det oxå bra att ni är nöjda med bilen :) kul med event ju :) hoppas nu din dag blir toppen kramen fina du

Svar: Ja det är full fart och vi är jättenöjda med bilen och det är bra. Vi ska åka till Åland nu på kryssning till i morron bara. Äta och dricka gott. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

För 18 år sen började vår äldsta i "lekis" här i vår skola. Sen väntade vi 8 år innan nästa började. Sen trodde jag att det var slut, men nu bor ju Lilla H hos oss och i höst börjar hon i samma skola som sin mamma gjorde för 18 år sen. Alltså är det dags för föräldrarmöten för oss igen. Det hade vi ju inte riktigt räknat med men det känns faktiskt helt okej.
/P

Svar: Tiden går fort och då har du varit med ett tag i skolans värld då. Skönt att det funkar bra med lilla H och lite nostalgi att gå i samma skola. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :