Fredagskväll

 

Vår närmaste granne gamla vattentornet i Västervik och det är så vackert nu när det blommar.
På väg hem från jobbet tog jag denna fina bild. Har ju alltid mobilen till hans när det dyker upp nåt fint.
 
Det har varit en hektisk vecka, mycket på alla jobbfronter.
En dag var jag och gav massage på tre ställen..flexibilitet kallas det.
Men trivs som bara den, klagar inte. Jag vill ju ha många bollar i luften vilket jag har.
 
Värmen har försvunnit till en del men det är så behagligt och skönt ute.
I går kväll var vi och hälsade på våra små troll i Gunnebo och då blev det kramkalas förstårs.
Det lever vi länge på.
 
Då var det fredag igen, lite god mat och ett par cider och så sitter vi här och fredagspratar som vi brukar säga.
Vi kan sitta länge och gå igenom veckan som varit, härligt med fredagsprat utan tvn och det kan bli länge.
 
Jag ska börja förbereda må bra kvällen och se över anmälningar och det som ska med.
Se om jag behöver ta hem något också kanske.
Det ska bli jättekul att ha en sån kväll, det är min grej.
 
Den 31 maj är det dags och det är bara att höra av dig om du vill komma.
 
Jag bjuder på fika, välkomstdrink och smakprov på Aloe Vera.
Och så kommer jag ha lite erbjudanden som du inte får missa.
Du får prova alla produkter och så ska vi ha en härlig kväll tillsammans.
Restaurangen på vapengränd den 31 maj kl 18, 30 går det av stapeln.
 
Skapa en skön kväll och en lika härlig helg.
Kram på dig.  
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Znogge

Vilken vacker granne ni har! Äldre vattentorn är ofta ståtliga byggnader. Moderna är däremot inte alltid lika roliga att ha i blickfånget...

Önskar dig en fortsatt fin kväll!

Kram

Svar: Visst är det så, det här är det gamla vattentornet här och så finns det ett nytt. Det är inget att se...Trevlig helg och kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Det är mysigt att sitta länge och prata med varandra en fredagskväll utan tv;n påslagen.
Jag och min son sitter alltid de fredagar han kommer till mig, och myser tillsammans i köket.

Ha en fortsatt fin fredag och helg!
Kram

Svar: Visst är det skönt och bra att prata igenom veckan som gått. Härligt med en ledig helg nu. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: TantGlad

Det låter härligt, och vet du....den 31 Maj är min födelsedag.
Ha en jättefin helg, och många kramar Till dig!

Svar: Det ska bli kul och hoppas du får en fin födelsedag också då. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Lotta

Alltid trevlig att träffas för gemensamma intressen. Nu kom jag på att jag glömt köpa en lott. Brukar alltid köpa en lott fredagen den 13:de. Vinner ofta på ju de lotterna.

Ha en finfin lördag 😃!

Kram

Svar: Ja det är kul, fredagen den 13 är ju en turdag då. Trevlig lördag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Bosse Lidén

Vilka fina bilder. Så du bor också granne med ett vattentorn.
Hoppas det blir trångt och trevligt hos dig, på vår förlovningsdag.
Trevlig helg.

Svar: Härliga grannar vi har då. Ja jag hoppas det kommer många och det tror jag det gör, låter så. Härligt med lite firande för er man får gratta i förskott. Trevlig helg och kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Eva`s blogg

Låter jätte trevligt Gittan, hoppas det kommer många :) ja i dag är det inte alls varmt men ledig alla fall :) kram på dig fina du

Svar: Ja hoppas det, det är många som är intresserade och jag visar mig ju överallt och känner många så det blir kul det här. Ingen värme här heller men vi är också lediga, skönt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Anonym

Vi har haft riktig sommarvärme förra helgen och hela veckan. Idag är det crusing i Ystad och ja nu är vädret inte lika fint längre. Mina hossor(strumpor) åkte på i dag igen. Hoppas regnet håller sig borta så man kan åka dit för sen ska regnet komma och stanna några dagar.

Svar: Hej på dig du snälla troll....ja i dag är det inte så skönt ute men hoppas det kommer tillbaka. Ha en skön kväll. Kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Veiken

Nu är det så vackert överallt! Mysigt med en kväll utan TV och en massa prat! Idag är vädergudarna inte med oss! Kram

Svar: Visst är det fint nu, bara passa på att njuta. Dom är inte med här heller lite kallt är det i dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Lotta

Alltid trevlig att träffas för gemensamma intressen. Nu kom jag på att jag glömt köpa en lott. Brukar alltid köpa en lott fredagen den 13:de. Vinner ofta på ju de lotterna.

Ha en finfin lördag 😃!

Kram

Svar: Ja det behöver inte betyda otur med fredag den 13. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Marita L Carlsson

Ja du gillar att ha mycket på gång, och så hoppas vi att din sammankomst blir välbesökt,och det tror jag nog.
Visst är det skönt att skippa tvn, att prata med varandra mellan varven är nog så viktigt 😉
Nu hoppas vi att den sköna värmen kommer tillbaka snart, just nu är det lite väl kallt 👎
Kram o ha det gott💕

Svar: Ja jag hoppas det och det droppar in anmälningar nu. Jag är ju sån att jag mår bra när jag har mycket på gång bara man kan stoppa när det är dags...Jag tror jag kan det sen jag hade så ont i armen i höstas, då blev jag rädd. Här är det kallt och det har regnat hela dan. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: Ditte

Tack för vackra och grönskande sommarbilder! Och trevligt att ha vattentornet som granne.
Vad trevligt med din "må bra kväll", men avståndet är väl långt. Lycka till och det är helt klart ett uppskattat evenemang.
Önskar dig en bra vecka !
Kram!

Svar: Ja det ska bli kul med må bra kväll, jag förbereder mig för fullt. Ha en skön vecka du med. Kramar.💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#12: Pernilla

Numer när vi har småbarn i huset igen, blir det inte så mycket fredagsprat. Men vi gillar också att sitta kvar där vid bordet och sippa i oss lite mer vin och prata jobb och lite annat. För du vet, två egna företagare, då cirklar livet runt företagen.
/P

Svar: Visst är det härligt att ta det lugnt när fredagen kommer. Kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#13: Eva`s blogg

Kikar in & önskar dig en fin måndag kväll kram fina du

Svar: Tack det samma till dig. Stor kram.💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#14: Eva`s blogg

God morgon vännen ....hoppas allt är bra & att du får en fin onsdag kramen

Svar: Allt bra här hoppas du också har det bra. Kramar.😀 💟
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :