Om att köra folkrace

 

Så här såg det ut från vårt sovrum här om morron, vilken härlig himmel.
Jag tycker ju till skillnad från många andra om mörkret...
En del mår ju dåligt på hösten och det har jag full förståelse för, men jag tycker det är SÅ mysigt.
 
Helgen har varit och är bra ( lördag än så länge )
Vi har ju blivit med folkracebil vet jag.
Vi har målat och fixat, sitter nu och tar en cider väntar på färsfylld paprika som står och gottar sig i ugnen.
 
Så här såg "skrället" ut när vi köpte den förra helgen gubben min har svetsat och fixat på kvällarna hela veckan.
 

Efter lite målar jobb med roller, pensel så....
 

Blev det så här fint.
 

Sen är ju bilen till salu efter varje dag när tävligen är slut.
15 min efter det att alla gått i mål och allt är klart är det anbud på alla.
Så det kanske blir ett kortvarigt nöje, vem vet.
Vi lägger anbud själva också men det kanske är fler som vill ha den så då blir det lottning..
.Men då köper vi en ny.
Det får tiden utvisa.
 
 
Förra helgen var vi i Nyköping ( det var där vi köpte den pärlan )
 
 
 
Lite tokiga kanske.....men Så kul
 
Trevlig lördagskväll på dig.  
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Låter roligt även om jag inte riktigt förstår det där med att bilarna är till salu efter varje race.
Hoppas du får en fortsatt härlig helg!

Kram

Svar: Alla kostar 6,500 det är ett pris på alla och det är för att det ska va relativt billigt att köra. Det är ingen som vill kosta på hur mycket som helst på sin bil då. Om man har en bra bil och det går bra är det ju många anbud på den. Man kan lägga in hur många anbud som helst det kostar 200 kr för varje anbud och dom 200 går till klubben, så man vill ju inte lägga in hur många som helst. Sen blir det dragning om det är fler. Det var 34 st på den bilen vi fick...vi hade lagt 5. han som äger den får dra dom som var på hans bil i en låda, Bengt fick den och blev glad följde med honom och betalade honom 6,500. Hoppas jag förklarat så det blir lite lättare. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Anonym

Oj vilken skillnad det blev med ommålningen 😄jättefin.

Svar: Visst blev den bra, gubben min är laddad.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vad roligt! Och tack för att du förklarade det här med hur buden går till.
Ni kommer att ha roligt med detta och visst blev bilden fin.
Mycket jobba som B har lagt ner.
Kul att följa detta.
Kram!

Svar: Ja det är skoj och Bengt har lagt ner mycket jobb på bilen, men han är så laddad att köra nu. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: FREEDOMtravel

Jag gillar faktiskt mörkret lite också, då kan man äntligen sova ;) Intressant att läsa om folkracet! Jag hade inte heller en aning om att bilarna säljs hela tiden...

Svar: Jo så är det, kan bli ett kortvarigt nöje. Men det går ju att köpa en ny på en annan tävling. Går den bra är det ju synd att bli av med den men så är reglerna. Ha en bra kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Lotta

Hoppas ni får behålla eran bil ett tag till så att ni får glädje av arbetet som ni lagt ner. Fin blev den så jag skulle inte förvåna mig om den får flertalet bud efter nästa tävling.

Solen fortsätter att skina hos mig!

Önskar dig en härlig fortsättning på veckan :)

Kram

Svar: Ja vi har gjort lite jobb men det är kul, det blir säkert många anbud på den om den håller och går bra förstårs. Ha en skön kväll och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ezter

Hej! Tack för titt hos mig :) Nu hittade jag ju till dig också. Folkrace, Yngsta hade en ung lärare som körde det en gång i tiden. (ja, hon kör kanske än) Det är den enda kontakt jag haft med folkrace. Min chef har däremot varit rallyförare (tydligen känd) en gång i tiden, så just motorsporter pratas det en del om på fikarasten. Då kan jag ju snappa upp ett och annat här hos dig och sen bli lite delaktig i diskussionerna ;) Ha en fin tisdag. Här visar termometern bara 6 grader nu på morgonen och dimmigt är det.

Svar: Ja du kan ju hålla dig informerad om det så kan du va med i pratet. Här är det 23 grader så sommaren är det lite kvar av än.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Pernilla

Det där med att bilen är till salu, har jag funderat en del på. Vem sätter priset? Jag menar, om jag vill köpa, är det jag som lägger ett bud och säljaren inte vill sälja. Hur blir det då?
Man kan ju inte behöva sälja hur billigt som helst, eller?
/P

Svar: Det är ett pris på alla 6,500 alla får lägga anbud och hur många man vill. Det kostar 200 för varje anbud och dom går till klubben. Man lämnar dom och det läggs ett anbud ( 200 kr) i varje kuvert dom skriver på mitt namn. Sedan när anbudstiden är ute det brukar vara en kvart efter att alla gått i mål då ropar dom upp föraren till varje bil som det är anbud på ( det blir ju inte på alla ) föraren får dra, man kan ju lägga egna också. vi lade 5 anbud på den bilen vi fick och det var 34! st på den och vårt namn drogs...så ibland ska man ha tur...Man får ju ha 6,500 med sig och får man då bilen får man följa med föraren ( som ibland är mindre glad) och hämta och betala den. Såna är reglerna, hoppas jag kunde förklara så du förstår. Det ska ju va en relativt billig hobby så men vill ju inte lägga ner hur mycket pengar som helst på sin bil. Lite färg och silverteip är bra, ha ha. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Marita

Jag älskar också hösten, och September är en fin månad, inte för kall och regnig än så länge. I år är det ju ett otroligt fint väder i denna första höstmånad. Man kan tro att det är full högsommar. Fast grönskan håller ju på att ge sig.
Vad kul med folkrace, både att köra och att titta på,hehe....
Lycka till med det och ha det så gott..
Kramar♥

Svar: Tack ja det ska bli jättekul även att va åskådare denna gång. Vi ska åka till Valdemarsvik på lördag och titta på en tävling. dom måste ju ha lite taktiksnack innan dom börjar köra vet ja...Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :