En till julklapp

 
 
 Stella var sist ut att få sin julklapp av mig som var ett presentkort på en egen farmor eftermiddag.
Jag hämtade henne på dagis en ef i veckan som varit och jag ska tala om att det var en tjej som stod och hoppade jämnfota när jag kom. 
Så mysigt att hämta dom. 
 
Hon ville också åka och fika först och sen handlade vi för hon ville baka på ef. 
 
Hon köpte ett par små kramdjur,  vi fick dom inte på bild tyvärr men  söta var dom. 
 
 
Vi bakade cupcakes igen och hon rörde och vispade hon med. 
 
 
 Hon gjorde så fin garnering med strössel och jordgubbar. 
 
 
 Vi blev riktigt nöjda med dom och dom ska provsmakas efter middagen. 
 
 
 Mums så goda dom var. 
Vi åt till fikat innan vi skjutsade hem henne, en trött och nöjd tjej. 
Än en gång har jag gjort det bästa, gett tid till ett av mina barnbarn och det känns så bra i hjärtat.
Både hos dom och hos mig.
 
 
 Alla fyra har fått sina julklappar i form av sin egen eftermiddag med farmor/mormor. 
Det gör vi nog om och det har dom säkert inte nåt emot skulle jag tro. 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Visst är det fint att ge och få tid. Och så mysigt ni hade det. Jättefina cupcakes och vilken vacker dekoration Stella fick till. Nästan synd att äta upp den. Kan tänka mig att de var goda.
Stor kram från mig.

Svar: Visst blev dom fina, riktiga konstverk. ( lite hjälp av farmor då ) sen blev det provsmakning, ja nästan synd att äta upp dom. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Veiken

Bästa julklappen är alltså levererad! Det blir ju dubbelt när man själv kan njuta av de julklappar man ger. Det är verkligen kvalitetstid!!!!
Svar: Vi smiter på vintern till vår lägenhet i Thailand och återkommer när våren visar sig i Sverige!

Svar: Ja bästa julklappen är gjord nu och uppskattad med. Så härligt att bo i Thailand när det är kallt i Sverige, nu är det jättekallt och blåser så det går genom hela kroppen. Ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Marita

Så trevligt att göra så där, det var ett bra tips. Barn älskar ju att få egen tid och uppmärksamhet. Perfekt att ägna sig åt var och en så alla blir nöjda..** och så duktiga dom är att baka...
Kram o ha det gott♥

Svar: Ja det var en uppskattad julklapp. Det har frågats och undrats hur många dar det är kvar för vi hade ju bestämt datum när det skulle bli den egna ef. Så kul att ha dom en i taget. Dom är duktiga bagare alla fyra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: piichas blogg- 26år och mamma till 2 barn

mums

Svar: Ja det var uppskattat och kul.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Anonym

Härlig, mysig idé. Jag har bakat bullar några gånger med barnbarnen. Det är alltid populärt. Sedan får de ta hem bullar att bjuda familjen på. Det blir en stor påse eftersom de är många i familjen.😊

Svar: Visst var det en bra ide, så kul för dom att vara ensamma med mormor/farmor. Det är värt så mycket både för dom och mig den bästa julklappen. Trevlig lördag.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :