Lite städning och en båt tur.

 
 
I dag har vi städat i vårt båthus som vi har på landsidan där vi har båten. 
Vi ska lägga in nytt golv och isolera där. 
Visst ser det ut som det behövs...??
 
 
Jag undrar just när det här är byggt, det är nog ett bra tag sedan. 
Många gamla och stor, tunga plankor.
 
 
 
 
 
Mycket skräp blev det så det blir en sväng till tippen i veckan. 
Och det var inte bara vårt (vi har haft det i 28 år....) vart tog dom åren vägen. 
 
Men nu är det tomt så det ska snickras lite där.
 
 
Jag fick en sån där plötsligt baklust när vi kom hem i dag. 
Jag bakade sockerkringlor och dom blev jättebra. 
Och när ugnen ändå var i gång så satte jag in en jansson. 
Sen var ju musslin slut så då blev det en stor plåt med sån.
Full fart i köket altså. ....
 
Jag har varit en sväng till jobbet med lite varor som jag fick hem i veckan så nu är lagret påfyllt igen. 
 
Vi har träffat barn och barnbarn i helgen. 
Kopplat av och bara haft det lugnt och skönt.
 
Vi startade helgen med en tur till åland med några kompisar.
Åkte med Cinderella så vi har ätit och druckigt gott.
Mycket skratt och jättekul har vi haft.
 
 
 
Det var vår påskhelg och en härlig ledig dag har vi kvar. 
Har du tänkt på att det vill till att ta vara på dagarna för dom kommer ju inte tillbaka....
 
 
 
 
Ha en skön påskdagskväll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

ja ni har att göra ser jag , hoppas påsken varit bra här har maken jobbat o i morgon jobbar jag men så är det ju kram till er o ha det gott

Svar: Ja det finns alltid nåt att göra med det är ganska angenäma saker. Och härligt när det blir klart. Visst är det så när man jobbar helg men det kan ju bli lite otur om ni jobbar om varann mycket. Kram på er.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Härligt att läsa att du fick sån baklust, så blir jag emellanåt oxå och det är ju så underbart med doften av nybakat.

Cinderella var länge sedan jag åkte.
Har bara åkt Birka de sista åren.

Kram och ha en fortsatt fin påsk!

Svar: Visst är det kul att baka när lusten faller på. Det var en kul resa men man blir lite trött är inte 22 längre även om man tror det i bland. Ha en bra dag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Lotta

Lika härlig påsk som jag. Så fint det kommer att bli i lilla båthuset. Jag och barnbarnen skulle baka bullar, så jag svepte ihop en vetedeg. Den jäste och blev så hög och fin. Eftersom jag älskar vetedeg så skulle jag ta mig en smakbit, den smakade så illa att jag fick spotta ut den. Besk med en bismak som heter duga. När jag kolla på vetemjölspåsen så hade den gått ut för länge sen. Den hade helt enkelt stått längst in och öppnad. Mycket riktigt så hade jag ju mjöl när jag kollade. Så mycket som det bakas så trodde ju jag att det var åtgång på mjölet. Det fick bli muffins på mandelmjölet. Nu är hela skafferiet rensat :-)

Fortsatt trevlig Påsk!

Kramar

Svar: Ha ha, så kan det bli det är lätt att det kommer längst in. Muffins är inte dumt det heller. Tur att du smakade då. Jag tror jag ska ta med dom minsta barnbarnen ( sonens ) i dag och åka till dom andra barnbarnen ( dotterns) kul för kusinerna att träffas kanske blir en tur ute och grilla korv, vem vet. Solen skiner och det ser härligt ut. Ha en bra dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

Oj, så mycket ni alltid hinner med!
Hoppas det blir någon vår snart, så ni kan få använda båten ut till er ö.
/P

Svar: Ja ibland så går det undan. Vi hoppas nu på våren så vi får flytta ut. Tänkte vi skulle komma före kanadagässen i år. När vi byggde altan så var vi först ut och då kom dom inte så här är det tävling... Ha en skön dag.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :