Om att inte veta nåt...

 
 
I dag hände det nåt kul.
Gubben min sa i morse att vi ska åka nånstans i kväll...
Jaha, vart då sa jag men se det sa han inte, det får du se...
Och jag som är född med kontrollbehov och dessutom är sammankallande...
Måste ha koll på allt och ordning omkring mig och du förstår ju om nån säger att vi ska åka nånstans lite svävande...jag frågade om vi skulle äta ( för maten är väldigt viktig för mig kan inte va utan för länge då blir jag skogstokig...) ja mat skulle vi äta, tack och lov. 
 
Så när vi kom hem från jobbet så åkte vi iväg....vart....
 
Vi åkte ut ur stan till ett mysigt litet ställe vid havet.
Och vad fanns det där...gissa
 
 
Vi tittade och träffade två trevliga människor.
 
 
Jättefint var det, och så mysigt.
 
 
Mycket plats på ett litet utrymme.
 
Ja, du gissade rätt...
 
 
 
En husvagn var det som vi kikade på.
Jättefin var den och SÅ fräch och fin.
Kan ju vara mysigt att åka ut med och kanske ta med barnbarnen.
Tänk så mysigt att ha med alla fyra och krypa till kojs där på kvällen.
Det får vi fundera på...
 
Det blev ju mat också sedan (det var ju en herrans tur, ha ha )
Blev bjuden av min goa gubbe på Thai Hoa och bara för att det är en vanlig solig och helt underbar torsdag så tog vi var sin öl.
 
 
 
 Jättegott var det och nu har vi landat framför tvn efter en minst sagt givande dag.
Vilken gubbe jag har va...
 
Man ska ha husvagn...tralla tralla la la la...
 
Trevlig kväll och tjingeling från mig. 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Sicken trevlig överraskning! Och kanske blir det nu en husvagn....Spännande. Du får berätta hur det blir. För visst är jag nufiken. Husvagn eller husbil har vi aldrig haft men dog både motorbåtar och segelbåtar. Lite samma liv.....
Kram!

Svar: Ja det blir det nog. Bra att ha huset med sig och mysigt verkar det. Lite samma liv att vara på sjön, vi var det också mycket förr när barnen var små. Rapport kommer. Kram och trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Men du vad spännande med husvagn, tja ni får fundera hur ni ska göra.
Jag är inte en sån människa som gillar "oväntade" saker, vill oxå gärna ha kontroll och veta vad som ska hända.
Vilken himla tur att du fick mat..*L*

Ha en härlig Fredag, hos mig skiner solen!

Svar: Ja det blir spännande och vi har pratat om det ett tag. Bengt vill gärna ha en husbil men det är ju andra priser och så mycket har vi inte tid att lägga ner på det. Vi får väl se om vi trivs med den, ska bli kul. Men vi vill ju vara på ön också...man kan inte va överallt hyr gärna man än vill. Och visst var det tur att jag fick mat så jag inte blev skogstokig, ha ha. Här skiner solen jag har en ledig dag som jag snabbt fyller. Ska städa lägenheten på fm ( har kommit efter med det) så hälsar jag på mamma och svärmor på ef. Ha en skön dag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :