En sjuårspresent

 
Stella har gjort hål i öronen i kväll.
Han var så taggad och lite pirrig innan men det gick så bra.
Var bara som ett myggbett.
Dom andra tjejerna har fått det av oss när dom fyllde sju så det var ju så med henne också naturligtvis. 
Det var ett par månader sen hon fyllde men nu blev det av.
Hon blev så fin med örhängen som små röda stenar.
Efter det blev det en macka på subway.
Det är så mysigt att vara med dom och föräldrarna också så klart. 
 
Det har varit lite jul och lucia tillställningar som vi varit och tittat på i veckan. 
 
 
Här är en söt tomte. 
Det är alltid dom som går i trean som lussar.
Så duktiga och vad fint dom kunde sjunga.
 
Jag visar inga bilder med hänsyn till dom andra barnen som var med. 
Vi har också sett på en fin dansuppvisning i söndags.
Men samma där, inga bilder tyvärr.
Fanny, Anton och Stella har gått på dans och hade en härlig uppvisning för oss.
 
 
Jag har nu tagit lite ledigt över jul.
Så skönt att kunna vara hemma och fixa lite. 
I dag har jag haft kökstjänst hela långa dagen.
Det har varit full fart i detta köket i dag.
 
 
Julköttbullarna är klara, ligger i frysen och väntar.
En stor kålpudding har jag gjort till gubbens förtjusning.
Det är så gott tycker jag också.
 
I morgon blir det en sväng till Gunnebo för att se på Leia som har julavslutning.
Blir säkert fint med mycket julsånger.
 
Soffhäng nu och en kopp kaffe kanske.
Blir nog en tidig kväll för mig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Ja, åren går.Och klart att Stella var glad över att ta hål i öronen. Säkert förväntansfull också- Och visst är det roligt att spendera tid med och se sina barnbarn i olika sammanhang.
Kan tänka mig att du gnetat på med att få allt färdigt och du ser ut att ha lyckats.
Önskar dig en vilsam helg.
Kram

Svar: Ja visst är det kul.med dom. Stella var lite pirrig innan, vet ju själv hur det var. Så stor man kände sig då. Nu är jag ledig ett tag det blir skönt. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Härligt o jag kommer ihåg när mina töser gjorde det. Tiden går fort :) mysigt ni har det så vill vi önska er en fin 4 advent på er bamse kram

Svar: Visst går det fort och så stolt hon var Stella. Bamsekram tillbaka till er.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :