Det här med barn

 
Jag brukar följa petrakrantzlindgren.se hon skriver om barn och sånt som är så viktigt i livet.
Hon skriver också böcker om barns självkänsla.
  
Uppfostra barn gör jag ju inte längre, det är klart.
Dom är nu två vuxna, kloka och kärleksfulla föräldrar. 
 
Nej, nu som farmor/mormor har jag bara guldkanten.
Att finnas till hans, hämta i skolan, skämma bort, ta med dom på utflykter till lekparken, äta glass i stora lass, gå med dom på restaurang en vanlig torsdag.  
Och att ge sin tid som är det viktigaste vi kan ge bort. 
 
Hon delar många tänkvärda små citat på sin sida. 
 
 
 
 
 
 
Det är nog ett av det svåraste och mest betydelsefulla jobb vi har i livet.
Och jag vet att det jobb vi har gjort har givit oss det vi vill ha och strävat efter. 
Två underbara och självständiga människor. 
 
MATHIAS OCH ELISABETH ÄLSKAR ER. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

så sant o bra :) precis så där är det Gittan hoppas allt är bra med er kram kram

Svar: Visst är det så inte alltid så lätt. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Väldigt kloka tankar. Och att vara förälder kan sätta en på prov. Rejält. Och jag hoppas att även den generation som växer upp idag just ska få tid från sina föräldrar och mor/farföräldrar. Men ibland blir jag oroad när jag ser hur sociala medier tar över och barnen inte får det de så önskar och behöver. Tiden! För den finns ju hos alla. Frågan är bara var man gör av den.
Kram!

Svar: Visst kan det vara så man kunde ju bli skogstokig på barnen ibland. Det är tufft att vara förälder men SÅ viktigt att ta vara på tiden, den kommer inte i repris. Det är ju lättare att vara mormor/ farmor naturligtvis. Man undrar vilken värld våra barn och barnbarn växer upp till 🤔 sociala medier tar över mångas liv. Skrämmande. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Millans Värld

Det är det viktigaste jag gjort i mitt liv, att fostra och dana mina barn.
Jag har varit hemma mycket med dem, inget jag någonsin ångrat utan glatt mig åt.
Så tid och massor av kärlek har jag alltid gett mina barn.
Jag ser att dom som vuxna är kärleksfulla, empatiska, stabila människor och nu ser jag att min äldsta dotter är en underbar mamma till sin son så det känns som om jag gjort en del rätt med dem.

Kram och ha en fin dag!

Svar: Visst är det härligt att se att vi gjort rätt med våra barn. Jag tror att det är så viktigt att vara hemma med dom första åren, men det är ju inte så nu tyvärr. Båda måste ju jobba. Men man måste prioritera barnen går först. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

Jag måste genast gå in på hennes sida. Så kloka ord som aldrig kan få för mycket av. Vi är ju familjehem åt en som har sin ryggsäck med sig. Vi har packat ur mycket i ryggan men än finn mycket komplikationer att bejaka.
/P

Svar: Ja det kan jag verkligen rekommendera. Så mycket kloka ord.Trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :