En tur till havet

 
 
Vi åkte ut till havet i dag.
Tyckte vi behövde lite sjöluft.
 
 
Det blåst kallt i dag men vi gick en sväng ändå.
Som jag har sagt, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. 
 
 
Vi såg ön på håll och det såg bra ut.
Ingen båt har vi i nu och inte skulle vi vilja åka ut på sjön i dag heller.
 
 
 
 
 
 
Det såg inte så inbjudande ut med bad i dag så det hoppade vi över.
 
 
Vi stannade i Bullerbyn (vår lilla gård i Björnsholm)
 
 
Tog upp de sista potatisen, jättefina.
Inte varje år den 27 december det går att plocka potatis från landet.
Men som sagt, inget är normalt...
 
 
Vi hade med oss fika.
Har väl aldrig fikat, grillat och ätit ute så många gånger någon jul förut.
Men om jag ska sammanfatta den här julhelgen tycker jag att den har varit bra.
Vi har fått mycket motion, ätit god mat.
Träffat barn och barnbarn utomhus.
Grillat korv, pratat med dom via zoom (som var nytt för mig)
Vi har haft det lugnt och skönt.
Vet du jag älskar morgonen på helgerna.
Vi brukar vakna tidigt och jag går och sätter på kaffet.
Sen tar vi en kopp på sängen, så mysigt. 
Ja tänk så bra vi har det.
 
Jag jobbar ett par dagar till nu i år.
Och vi hoppas och ber att 2021 blir ett bättre år.
Jag tror att det kommer att bli ett toppenbra år.
Det känner jag på mig.
 
Ta hand om dig och varann.
Ha en skön kväll. 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Den som spar han har potatis i landet kvar. Perfekt att plocka upp dessa nu så fick du dig ett kok. Ser inte ut att vara så långt mellan ön och fastlandet. Nästan simavstånd när det är väder för det vill säga. Bra ni kan åka dit och kolla läget utan båt.
Kram

Svar: Det är bara 350 meter över, det går att simma jag har gjort det. Men det måste vara varmt då och en båt bredvid. Jag är lite larvig ( kan va åldern) man vet ju aldrig när man simmar. Det blåsta kallt så något badväder var det inte och fika gjorde vi i bilen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Så härligt med en tur till havet. Och så vackra bilder du delar med dig av.Ja, tänk så mycket frisk luft och så många steg vi gått detta år. Ett knepigt år har det varit på många sätt men vi har det ju bra här hemma. Inget krig, ingen hungersnöd och inga naturkatastrofer som gör tillvaron än knepigare.
Önskar dig ett gott slut och visst hoppas vi på ett Bra år 2021. Kram

Svar: Ja det var en härligt tur om.än lite väl kallt, fikat fick vi ta i bilen. Men visst har vi det bra på många sätt. Vi hoppas på 2021 nu att det blir ett bättre år och nu tar vi nya tag. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :