Om att träffa trollen

 
 
En härlig annandag har vi haft.
Vi började förmiddagen med en långpromenad.
Sedan åkte vi till Gamleby och gick upp på garpedansberget.
 
 
Mathias Jenny och barnen kom dit också.
Vi gick ända upp på toppen.
Vilken härlig utsikt det var där uppe och vi såg många troll på vägen.
 
 
Vi hade ju med oss ett par också, riktigt söta troll faktiskt.
 
 
 
 
 
 
 
Vilken utsikt, vi såg hela Gamleby.
Jag kan tänka mig att det är ännu finare på kvällen. 
 
 
Vilken mysig promenad vi har haft.
 
 
 
 
 
 
 
Vi tänkte att vi skulle fika i Gamleby men det var ju stängt.
Så vi fick fika på ica maxi när vi kom hem.
Det är alltid ett säkert kort.
Vi kikade först och det var inte så mycket folk.
 
En härlig dag har vi haft, varit ute nästan hela dagen.
Vi har samlat många steg och fått mycket motion.
Och det bästa är ju att det är en hel helgdag kvar i morgon, helt orörd.
Vi får se om vi åker ut till Björnsholm, vi har några potatis stånd kvar.
De kan vi ta upp nu ifall att det blir kallt.
Det kom lite snö förut, men det var bara pyttelite.
Men det blir ljusare med en gång.
Ser väl till husvagnen och åkar en sväng och se så ön är kvar.
Vi hoppas väl det att den inte gett sig iväg nån stans....
 
Ha en god fortsättning på julen och en härlig kväll.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Underbara bilder! Så vackert, njuter. Visst är det härligt med alla utedagar man fått nu i höst. Vilka fina troll. De där hade gärna fått flytta hem till min skog där jag brukar gå. Idag har jag varit ute med stora dotter och vandrat på min lilla ö. Mycket skönt.

Kram

Svar: Det var en härlig tur, och så kul att ha barn och barnbarn med. Trollen var fina och vädret var bra. Kul att du haft din dotter hos dig, visst är det härligt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :