Gittans cateringfirma

 
 
Vad gör man om man skulle vilja bjuda barn och barnbarn på middag en vanlig onsdag.
Coronan härjar omkring och sätter käppar i hjulen överallt för oss alla.
Det går inte att träffas och äta tillsammans.
Jo då fixar Gittans catering det.
Jag har gjort mat och levererade det till trappan i lagom tid till middagen.
 
 
Familjen Jakobsson/Lindberg blev bjudna på middag i dag.
På menyn stod det schnitzel, potatis och sås, ärter och sallad.
Och till efterätt äpplepaj och vaniljsås, med äpplen från deras egen trädgård.
 
 
Gubben min fick aggera som "catering bil chaufför" och det klarade han galant.
Så en cateringfirma kanske är något att satsa på...eller inte kanske.
Det känns som jag har fullt upp ändå.
Men bjuda de bästa jag har på mat gör jag så gärna.
Jag har fått bilder och det var godkänt.
 
 
 
 
Anton är här inne på efterätten.
Han ser lite trött ut men det kan man nog bli efter en hel skoldag.
 
 
En ledig dag har jag haft som jag har tillbringat en stor del av i köket.
Fixat lite mat till resten av veckan.
Skönt att ha det klart när vi kommer hem från jobbet samtidigt.
Men jag började min tidiga morgon så fort det blev lite ljust med en stavgångspromenad. 
Det är en bra start på dagen.
 
Läser ju också varje ledig stund.
Det är så intressant och så mycket jag har lärt mig redan på den här kursen och vi har bara gjort hälften än.
Så viktigt det är med kosten och att den är rätt sammansatt.
Och att vi har en bra balans i kroppen.
En bra balans mellan vitaminer och mineraler. 
Hur viktigt det är med fett av rätt sort.
För ett antal år sedan var det ju inne att alla skulle dra ner på fettet och bara äta light produkter.
Helt vansinnigt när det är sockret som är det stora boven. 
 
Vi ska ha en tenta om ett par veckor så jag ska nog grotta ner mig i böckerna en stund nu.
 
Gubben min sa förut gör det så jag känner igen dig...
Ha ha, han är tålig min gubbe.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :