I min lilla bubbla

 
 
Jag har tittat ut från mina böcker ett tag nu.
Sitter varje ledig stund och läser.
Det är ju intressant och kunskap är aldrig tungt att bära. 
Man blir som i en liten bubbla när man håller på med något.
Jag tänker kolhydrater, tänker protein och vitaminer.
Mineraler och fett.
 
 
Det är ju lättare att lära sig något som är så intressant.
Sedan får vi väl se hur mycket som fastnar i huvudet.
Men jag hoppas och tror att det blir en del.
Jag har alltid varit intresserad av kost och näring.
Och det är viktigt, ja rent av nödvändigt för kroppen.
Så mycket man kan göra av att bli lite medveten om det.
 
Förr var det nog lättare att kunna tillgodogöra sig alla näringsämnen i kosten.
Dom hade en lite täppa kanske, med en ko och en gris.
De satte alla grönsaker, odlade själva.
Jordarna var inte så utarmade och näringsfattiga då.
De var ute, jobbade fick solljus och motion.
 
Nu kan väl inte jag förändra världen kanske (även om det skulle va bra)
Men jag kan ju göra det bästa av det för mig själv.
Och är det sedan så man kan hjälpa någon annan så gör jag gärna det.
 
I dag ska jag gå ut och äta med en av mina svägerskor, ska bli kul att ses. 
 
 
I går när jag satt och läste och hade suttit för länge, det blir ju gärna så.
Kände jag att jag behövde komma ut.
Tog med kameran gick en runda och tankade in en massa ny energi.
 
 
 
 
Jag önskar er alla en trevlig helg.
 
Här sitter jag i min lilla hörna på mina lediga stunder.
Ta hand om dig. 
 
KRAM. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Vad roligt, spännande och intressant med den här utbildningen. Och kost och friskvård hör ju verkligen ihop.
Så skönt med en promenad och det går ju hand i hand med friskvård. Kropp och knopp hänger ju ihop.
Tack för promenaden och de fina bilderna.
Kram

Svar: Ja jättekul men det känns som hårddisken börjar bli full nu. Men nån mer plats ska vi väl kunna få till kanske. Det är ju bra att gå tillsammans Bettan och jag, ska dit på onsdag ef och läsa lite ihop. Det är ju en fördel vi har. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Ja kunskap kan man aldrig få för mkt hoppas ni har det bra o önskar dig en fin dag vännen kram å hälsa

Svar: Visst är det så, mycket är det ju och det som fastnar gör. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :