Fotografering och en kall promenad

 
 
I dag har det varit jättekallt här.
Bara -2 men det blåste och kändes mycket kallare.
 
Phia Bergendahl som är fotograf ville ha lite bilder till sin bildbank.
Hon frågade efter frivilliga.
Och gissa vem som står först i kön då...
Jo linslus.se så klart.
Jag tycker ju det är kul när det händer lite.
Hon skulle göra en arrangerad vallokal med allt som hör till.
 
 
Så i dag på förmiddagen träffades vi några stycken för fotografering
 
 
Jag var valfunktionär och delade ut valkuvert.
 
 
Och en del fick vara de som kom och röstade.
Som sagt hon har det i sin bildbank och kan sedan sälja till tidningar och broschyrer.
Det blev mycket prat och skratt.
 
 
Och hon fick en massa bra bilder.
( klart de blev bra, eller hur med såna objekt...)
Det har varit en kul förmiddag.
 
 
Hon var hos mig på jobbet och tog bilder en annan gång när jag har en massagekund.
Jag tror det var i våras.
Det vill ju till att göra lite kul av livet det är ju nu det pågår liksom och ingen vet hur länge....
 
 
Och även när jag hade en av de boende hos mig fick vara med på bild.
Det kanske blir fler projekt fotografering, vem vet vi har redan lite på gång.
 
 
Gubben min hämtade mig när vi var klara.
Vi åkte till Thai Hoa och åt lunch och gick sedan en sväng, men så kallt.
 
Det var värt de kalla händer jag fick och så mycket jag frös.
 
 
Mandarinanden var i hamnen när vi gick förbi.
Bilderna blev ju tyvärr inte så bra hade bara mobilen med och jag fick ju zomma in en del.
Men vilka vackra färgen den har.
 
 
 
 
Den har hållit till här i Västervik länge nu och verkar trivas tillsammans med de andra fåglarna.
 
Det blev en hel del andra bilder också.
Fina isformationer har det blivit på grund av storm och kyla.
 
 
 
 
 
 
 
 
 En riktigt kall promenad.
 
Kolla in phia.se-Fotograf Phia Bergendahl hon tar mycket fiina bilder.
 
Ha en skön lördagskväll och en härlig helg.
 
Kram på dig.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :