Trasiga hjärtan och positivt tänkande

 
 
Lite bilder från vår promenad i veckan.
När jag är ledig brukar vi gå en runda på lite olika ställen.
De här bilderna är från Gränsö där finns det mycket fint.
 
 
 
 
 
 
Jag tar nu helg, men det är ju bara torsdag tänker du...
Visst jag vet vad det är för dag, är inte tokig på det viset.
Men jag är oftast ledig på fredagar.
Det kan hända någon gång att jag tar en kund på fredagen.
Men oftast ledig fyra dagar i helgen.
Lägger ju upp mitt jobb själv.
 
I dag är det 10 år sedan jag jobbade sista dagen på Lindögården där jag hade fast jobb.
Sa upp mig när jag startade eget.
Jag måsta säga att det var tufft gjort.
Men allt ordnar sig det är så jag ser det.
Och visst har det ordnat sig och är för övrigt det bästa jag gjort.
Jag har jobbat upp en kundkrets och det tar ju en stund.
Har fått en halvtid i komunen som massör till de boende.
Jag har fått förmånen att träffa så många olika människor.
Fått en massa livserfarenhet.
Känner att jag har gjort allt så rätt.
 
På tal om positivt tänkande.
Jag fick ett tips av min kloka dotter på en podd.
Lyssnar mycket på poddar ofta när jag går till jobbet eller ute på promenad.
Så lever du längre heter den och handlar om positivt tänkande.
Bertil Marklund professor i allmänmedicin och folkhälsa.
Lyssna på den handlar om just det.
 
Som sagt snart slut på veckan.
Det har varit lite av varje som vanligt.
Passar mig perfekt.
Nu börjar det bli ljusare när jag går hem från jobbet, det är härligt.
 
 
Det är en fin buske utanför jobbet som det börjar komma knoppar i.
Lite fel årstid men det är ju lite upp och ner så blommor och fåglar vet nog varken ut eller in.
Vi har kompisar i turkiet och där är dom insnöade.
Utan el och vatten.
Ja du ser, finns inget som stämmer längre.
Men det är ju inget annat som är normalt i världen så....
 
Men som sagt, nu ska vi vara optimistiska och tänka positivt jag sa ju nyss det.
Man kommer långt med positivt tänkande lyssna på Bertil.
 
Jag var väl inte så överdrivet positiv när jag bakade vaniljhjärtan förra helgen.
De blev smuliga och höll knappt inte ihop.
Lite trasiga om man säger
 
 
Jag tittade på tv och det såg så lätt ut.
Men att kavla ut lock det var ju bara att glömma.
Visst gick det att äta dom men jag ska nog prova igen.
Kanske ta ett annat recept men det här tyckte jag lät bra.
 
 
Det blir säkert att baka lite i helgen som kommer.
Kanske lite hjärtan, frallor eller nåt annat gott.
 
 
Jag tänker på vad bra vi har det.
När jag funderar på att vi har det bra så är det inte saker jag menar.
Jag är så glad för mina älskade barn, barnbarn min gubbe och alla fina människor jag har omkring mig.
Det är SÅ viktigt att ha en nätverk runt sig med äkta vänner.
Fina människor på jobbet och runt mig har jag alltid de bästa.
 
Tack för att ni läst mina bloggvänner. 
 
Ha en trevlig afton.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :