Sköna söndag

 
 
Vilken härlig morgon/förmiddag det är här ute på ön i dag.
I går när jag kom ut så var det lite småregn och blåst.
Men i dag är det strålande sol.
Jag har pillat lite i växthuset så klart.
Dit är ju det första jag går till när jag kommer ut eller på morgonen. 
Det växer och frodas där så jag har vattnat och fixat lite.
Har satt lite luktärter där inne ska väl funka hoppas jag.
Djungelgurkan hade gett upp för lite vatten säkert.
Men jag satte nya frön, här ger inte jag upp i alla fall.
Sommarblommor och mangoldsalladen är på väg upp.
Tidigt på morgonen tittade jag på en av mina fotokurser.
 Moderskeppet har nya kurser så jag gick med ett år till.
Jag tycker ju om att fotografera men ju mer man lär sig ju svårare är det.
Det är bara att öva, det är ju så med allt.
Det sägs ju att om man gör samma sak tiotusen gånger så kan man det, har några gånger kvar...
I eftermiddag blir det golf i det här fina vädret.
Och det är ju också bara att öva.
Det är så kul, ibland går det jättebra, ibland går det skitdåligt och ibland lite bra...
Ombyte förnöjer ju.
Till veckan blir det lite blandat som vanligt, lite komun och lite eget.
Snart blir det bara eget, men först en lång semester.
Det är ju egentligen den sista semestern jag har...
Låter ju inte så bra.... men om man tänker efter har jag ju semester alltid sedan...
Jag har ju ingen semester från nån anställning och min egen chef är väldigt snäll.
Det brukar gå att få ledigt när jag vill, en sån chef skulle alla ha. 
Nog om det, nu ska jag gå ut i solen och njuta av den här dagen. 
Jag lägger alltid in alla bilder på slutet för den tråkiga reklamen.
Så håll till godo med dom.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
He en skön söndag ta hand om dig och varann. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :