Lite eftermiddagsjobb

 
 
Nu kan jag nog säga att jag är på banan igen.
Jag hostar fortfarande men inte alls lika mycket som förra veckan.
Det är två veckor sedan vi kom hem från Gran Canaria.
(känns som det är längre sedan)
Vi har alltid något på gång här.
I lördags hade vi främmande och en jättetrevlig dag.
Lotta, Anders och Bettan med familj.
Vi åt god mat och hade som vanligt mycket att prata om.
Jag fick en jättefin blomma.
 
 
Har ett par kunder senare i eftermiddag och några i morgon också.
Jag brukar inte och vill inte jobba mer än högst en dag i veckan nu som pensionär.
Men bara för jag fick den där dumma bacillen så fick jag ju plocka om mina kunder.
Som tur är blir jag ju sällan sjuk, har nog ett bra immunförsvar.
 
I dag blev det kålpudding i lergryta så gott.
Vi bjöd hem Mathias när han hade lunch på jobbet.
Det var jättegott och uppskattat av honom.
Jag har kommit igång med vårsådden också i dag.
Satt frö av tomat olika sorter och gurka.
Det blir alltid så mycket, säger varje år att jag ska minska ner lite....
Men det gick så där...
Det är ju så kul att se när det kommer upp.
Längtar ut till mitt växthus så vi hoppas på en varm och tidig vår.
 
I går var jag i Gunnebo, Mattias mågen har fyllt år så vi blev bjudna på fika och paj.
Jättegott.
Leia och jag var ute och gick en sväng.
 
 
Det blir lite dåligt med bilder nu till vardags men det kommer säkert.
När jag kan åka till äppleträdgården ute vid gertrudsvik då det börjar bli knoppar och blommor.
Och när det börjar sticka upp vårblommor lite här och där.
Vi börjar åka ut till ön och gå rundan där ute, då blir det många bilder.
Det lovar jag. 
 
Nu blir det en kopp kaffe och en hembakad mazarin här hos oss innan jobbet.
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :