En av varje.

 
 
Morgonpromenaden gjord och det var skönt men det blåser lite kallt i dag.
I eftermiddag ska jag gå på fasciabeh och det känns så bra.
Har varit två gånger tidigare och jag ska nog gå på det nån gång i månaden kanske.
Jag vaknade med huvudvärk i dag det kommer säkert från nacken.
Så det blir bra att få igång systemet.
Det vill ju till att försöka att hålla kroppen i gång även som pensionär.
Och det hjälper ju inte att gå på behandlingar bara man måste göra lite själv också.
Promenader, yoga och ett glatt humör kommer man långt med.
 
Lite bokföring och småplock här hemma blir det i dag.
Ska fixa lite lunch till oss snart.
 
Jag har fått hem en katalog med fröer.
Och ska beställa lite därifrån.
Men vill ju ha så mycket, en av varje helst...
Det funkar ju inte så klart.
 
 
Det blir lite olika tomatfrö, lite blomfrö, gurka, sallad och persilja.
Men jag vet att det kommer med lite till när jag kommer in på blomsterlandet eller nåt.
(känner mig själv)
Det är ett intresse som jag bara haft ett par år.
Så vardagsrummet brukar vara väldigt fullt av plantor av alla de sorter.
Vi hoppas på att vi kan flytta ut till ön tidigt och att våren inte låter vänta på sig för länge i år.
 
Kram. 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: TantGlad

Låter toppen med katalogen. Så roligt att så. Härliga tider framför oss

Svar: Visst är det härligt, kul när det börjar komma upp. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lotta

Njuter av tanken på små frön som gror och grödorna som sedan ska växa till sig och avnjutas i den bästa av tider. Drömmer mig bort en stund.
Visst behöver man underhålla sig kropp och sitt sinne. Promenader och ett glatt humör är en bra start på dagen :-)

Kram

Svar: Det är härligt att så och plantera, kul när det kommer upp sedan. Gott med gurka och tomater och ännu bättre när man satt de själv. Vi börjar längta ut till ön nu när solen visar sig, det dröjer väl ett tag till men tiden går fort.Nu ska vi åka till kanarieöarna först den 2 februari. Där hoppas vi på sol och ska tanka D-vitaminer för fullt.

Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :