Midsommar

 
 
Vi har firat midsommar här på ön med nära och kära.
16 stycken har vi varit hela helgen och gissa om jag trivs då när alla är samlade.
Tycker om att ha hela flocken här.
 
Var och en tar med det dom vill äta och dricka och det måsta jag säga är ganska bra.
Alla sköter sitt, äter när dom vill och vad dom vill.
Men du må tro att jag hade svårt att släppa det...
Tills för ett par år sedan handlade jag och styrde med allt.
Men det är faktiskt skönt att bara tänka på oss två.
 
På midsommarafton bjuder vi alltid alla på lunch när dom kommer.
Sill, färskpotatis och köttbullar stod på menyn,
Det var uppskattat och sedan har det blivit mycket grillat i helgen.
Varmt har det varit lite för mycket enligt mig.
Men jag har ju bara två steg till havet så jag kan ju inte klaga.
 
 
Midsommarstången kläds med eklöv.
 
 
Fika blir det flera gånger om en sån helg.
 
 
Leia hade gjort femkamp.
 
 
Vi skulle sparka en boll i en hink.
Och lite andra saker och se vem som vann, det var inte så lätt.
 
 
Men det var kul.
 
 
Det var så skönt väder och en riktigt härlig kväll.
 
 
Vi skulle slå ner en spik med var sitt slag.
Det var mycket skratt och en del envisa spikar som inte gjorde som var tänkt...
 
 
Roligt hade vi.
 
 
Pannkakor på murikan fixar morfar/farfar med assistans av Niklas.
 
 
Och de var godkända av gänget.
 
 
På midsommardagen blev det en tur till stock för att köpa glass.
Det var härligt med en båttur i värmen och glassen smakade.
 
 
Lite lek och bus.
 
 
Den här sköna bönan har varit med oss i helgen.
Vilken härlig unge som givit oss en hel del skratt.
 
 
De har hoppat och hon älskade ju så klart att ha många kompisar som gör allt som hon vill.
 
 
En härlig helg med många traditioner det gillar jag.
Och som sagt att ha alla här är en riktig lycka.
 
Fanny jobbar nu i sommar så vi skjutsade in henne till stan i går.
VI hämtade Anton och Stella för att vi skulla äta lunch tillsammans.
Fanny föreslog att vi skulle äta på Gränsö där hon jobbar.
Sagt och gjort, jättegod mat.
Skärgårdstallrik, rökt lax och en massa annat.
Barnen åt pannkakor och att bli serverade av Fanny var ju bara bäst.
Hon fixar det med galans.
Hon är social, trevlig, duktig och så snygg.
(är vi lite partiska månne...)
 
Vi passade på att spela golf när vi var i stan och det var den bästa rundan jag gjort.
Träning ger färdighet.
Det var kul att gå men så varmt.
 
I dag regnar det och det behöver vi.
Gräsmattorna jublar, blommorna likaså.
Och alla djur och bönder som behöver foder och vatten.
Hoppas nu att det kommer rejält.
 
Jag ska ha tjejträff/tantträff på fredag så jag ska väl förbereda lite i veckan till det.
Och husvagnen ska komma fram nu ur sitt bo för vi ska låna ut den till veckan.
Vi ska kolla till så allt är i sin ordning i den.
 
Det blir att handla lite och fixa mat.
Bettan och jag hjälps åt, ibland lagar hon mat och ibland jag.
Vi handlar tillsammans och delar på det.
Funkar kanon.
 
Ha en skön fortsättning på sommaren.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :