Om att skola om och snöväder

 
 
En härlig söndag har just börjat.
Gröten och kaffet är just klart, så hungrig är jag inte.
Kaffet ska jag dra ner på lite nu för jag kände av magkatarren i går.
Jag har lite måltidsenzym och annat från hälsokost så klart.
Andra tabletter tar jag inte. 
Men jag brukar ha det ibland och det är bättre i dag. 
 
Jag skolade om (varför heter det skola om...?) mina tomatplantor i går.
Och de ser ut att trivas med det.
23 st i går och så har jag ett gäng kvar, blir nog i dag kanske.
Så snart blir fönstren fulla med plantor som ska ut till växthuset.
 
Men i dag ser det inte ut som nåt ö-väder precis det kommer lite snö men är på nollan så det försvinner snart.
Våren är på väg i alla fall, tro det eller ej...
 
 
Så här såg det ut på min promenad i går, det ändrar sig vädret.
Leia hade sin egen helg förra helgen med blev sjuk tyvärr när hon var här.
Vi får ta igen det en annan gång.
Jag håller på min min virkning, eller bakar
 
 
I fredags förmiddag bakade jag bullar.
Härligt att ha i frysen när barnen kommer.
Vi kan ta en bulle till fikat ibland när vi är själva också, det är gott.
 
 
Jag var på tjejträff (eller tantträff..)i fredags och vi hade så trevligt.
Löste varenda världsproblem....
Vi har alltid mycket att prata om så några tysta stunder blir det aldrig.
 
 
Vi var hos Mari och hon hade gjort så god mat.
Soppa till förätt med potatis, ingefära och annat. 
Det var stark men så god.
Till varmrätt kycklinggryta, ris och sallad. Så gott,
 
 
Efterrätt glass och frukt.
Fika med god sverigekaka.
 
 
Tjej eller tant...vad tycker du??
 
KRAM PÅ DIG
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :