Alla gillade inte båtturen.

 
 
Första morgonen på ön för i år.
Så härligt och rofullt.
Kaffet är intaget och fåglarna är igång.
Vi har inte sett så många kanadagäss som tur är, de kanske har fattat att det är vi som bor här nu efter alla år.
 
 
Det har bara varit 2 grader i natt ute så när jag vaknade kl 6 så var jag tvungen att gå ner i växthuset och titta.
Satte ju en del tomater i går och lite annat.
Men de såg så fina ut det var 10 grader där inne.
Gurkplantorna får vänta ett tag de bor inne i köket än så lönge.
 
 
De var inte alls lika glada åt båtturen i går som vi var.
Tomatplantorna fixade det, har ju till och med varit på golvet och vänt.
(Zelda och Doris stod för det)
Men tomatplanor är väldigt tåliga.
Förra året hade vi en som gick av, vi "lagade" den med silverteip och det blev den finaste tomatplantan med mest tomater på.
 
Som jag har längtat hit till mitt växthus och till den här ön.
Nu bor vi här och det är alltid så härligt och lite nytt blir det ju varje gång vi kommer ut efter vintern.
 
 
Ja de ser ju lite trötta ut men de tar sig.
Förra sommaren satte jag en avocadokärna och den växer för fullt.
Den längst bort är det, så fin.
Tänkte jag skulle ha den i växthuset.
Jag tror ju inte att det blir nån avocado på men kul att prova.
 
 
Vi plockade var sin bukett liljekonvaljer gubben min och jag i går innan vi åkte ut.
Stannade på kyrkogården  och satte de hon våra mammor.
 
 
Vi tänker på dom lite extra när det blir mors dag.
 
I torsdags var vi en tur till Linköping och ikea.
Våra före detta grannar var med och vi har alltid så trevligt.
Vi handlade lite (med betoning på lite) jag skulle bara ha gardiner till växthuset så det inte bränns upp där inne.
 
 
Det blev ingen båt som fick följa med hem i dag i alla fall. 
Men en trevlig dag fick vi.
 
 
Vi åt buffe på ikea.
Det var gott. 
 
 
Den här pärlan fick nya skor och en besiktning i veckan som varit.
Så nu är det "bareåk"
Jag ska väl inte säga att jag åker så mycket med längre.
Är nog lite för bekväm kanske !
Men vi har åkt en del tidigare.
Vi var till Gotland ett år och även Berlin var vi.
Det är härligt att åka mc men lite oskyddad känner man sig.
 
 
 
 
Det blir att fortsätta i växthuset sedan jag har en del ideer.
Rätt som det är poppar det upp nån ide i huvudet då går jag dit och fixar.
Det är så skönt och rogivande att va där och pyssla.
 
 
Vi ska köpa lite blommor till våra utekrukor och min fina kaffekopp.
Men det är ingen brådska, här ute vid havet är det ju lite kallt än.
 
 
 
Jag önskar dig en trevlig helg.
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :