En gubbe med fart.

 
 
Vi har varit på ön i dag, städat och förberett i växthuset.
Vilken härlig dag vi haft så skönt det är där ute.
Det blir nog att flytta ut till helgen.
Och alla plantor får ju följa med.
Det har ju inte varit så varmt men nu har värmen kommit.
 
 
Vi hjälptes åt och vilken fart det var på gubben min i dag.
Knappast att jag hann med honom och då förstår du att han höll i.
Han blåste bort skräp i växthuset.
 
 
Tvättade både ute och inne.
 
 
Och så grillade han var sin hamburgare.
Det var så gott efter allt jobb vi gjort.
 
 
Det blev så fint när vi var klara.
Jag brukar göra det på våren så mysigt att plocka in växter och sätta in plantor.
Så nu är det klart för inflytt till helegn.
Gurkplantor och tomatplantor väntar på det ska jag tala om. 
Jag har satt melonkärnor som har kommit upp av olika sorter.
Det är så kul att prova. 
En avocado satte jag förra året som växer och den ska få flytta in där.
Vi konstaterade att krukor av alla de sorter har jag många av men det är ju alltd kul att köpa lite nya varje år.
Så något till växthuset får nog följa med.
Vi ska köpa lite plantor och blommor till min fina kaffekopp som jag fick förra året.
Kommer jag in på granngården där vi var och köpte jord så kan jag gå där hur länge som helst.
Skulle lätt vilja ha en av varje av allt...
Men då skulle vi få bygga ut ön och det blir ju svårt.
 
 
Den här bilden är från förra året men den kommer bli lika fin i år också.
 
 
Det är knopp i vår fina vita syren, det kommer lite senare ute hos oss.
 
 
 
 
 
 
 
 
I går efter en härlig golfrunda var vi och tittade på när Stella spelade fotboll.
Hon stod i mål och var jätteduktig.
De vann inte tyvärr men kämpade så bra.
Och det är ju inte det viktigaste att vinna utan att det är roligt att spela och det tyckte hon. 
 
 
Vi har härliga dagar som du förstår.
Fullt upp.
Men nu blir det lite mat här i stugan.
Vi har rester från i går så det blir gott.
 
I kväll är det avkoppling.se hos oss.
 
Tjingeling
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :